  • 1. Data: 2010-03-29 14:01:58
    Temat: tragiczna jakość wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
    Od: dawiata <d...@w...pl>

    Witam,
    Prosiłbym o poradę w jaki sposób skutecznie reklamować niskiej jakości
    usługę dotyczącą wywołania zdjęć z cyfrówki.

    Stan faktyczny:

    - zlecenie wywołania zdjęć dokonane przez Internet

    - płatne z góry, suma 570zł, fotek było ponad 3000szt

    - po ok. 1,5 miesiąca czyli ze spóźnieniem ok. 3 tygodni przysłano mi
    zdjęcia w tragicznej jakości wykonania. Słabe kolory, złe kadrowanie -
    np. ucięta głowa, itp.

    - kilka z tych fotek wywołałem również w innym serwisie i widać
    zdecydowaną różnicę w jakości, czyli mam dowód na to że zdjęcia da się
    wywołać tak jak trzeba

    - ofertę firmy znalazłem na allegro. Na aukcjach firma opisuje, że
    robią zdjęcia najwyższej jakości (to do ewentualnej niezgodności
    towaru umową) - sprzedawca sam zaoferował usługę poza serwisem gdy
    targowałem się co do ceny, czyli odpada i tak wątpliwa interwencja
    allegro

    - jeszcze nie składałem reklamacji, nie wysłałem pisma o odstąpienie
    od umowy itp. gdyż chciałbym poznać wpierw Waszą opinię na temat tego
    jaka droga będzie najskuteczniejsza w tym przypadku - żądanie
    naprawienia produktu (zrobienie fotek od nowa), zwrotu pieniędzy etc.

    - prosiłbym w miarę możliwości o przytoczenie odpowiednich artykułów
    tak abym wiedział jak mam rozmawiać z nierzetelna firmą

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2010-03-29 14:39:06
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 07:01:58 -0700 (PDT), dawiata <d...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    >

    >Stan faktyczny:
    >
    >- zlecenie wywołania zdjęć dokonane przez Internet
    >
    >- płatne z góry, suma 570zł, fotek było ponad 3000szt

    Przy zakupie przez inernet masz prawo do zwrotu zakuponego towaru bez
    podania przyczyn (towar musi być nienaruszony) (usługi) do 10 dni. Za
    dzień wykonania usługi liczy się moment dostarczenia.

    Odsyłasz zdjęcia z adnotacją, że poziom ich wykonania jest
    nisatysfakcjonujący (możesz załączyć zdjęcie wykonane prawidłowo). Jak
    bedziesz miał zupełnego kombinatora, to niestety szanse są małe.
    Oczywiście masz prawo żądać zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę,
    ale nikomu się raczej nie chce sądzić. Często pomaga Federacja
    Konsumenów.

    Na przyszłość odradzam robienie zdjęć przez internet. Nawet w moim
    ulubionym labie ostatnio dostałem 50 zdjęć 30x40 cm takiej jakości, że
    tylko poparzyłem na obsługę... od razu padło przeprasazm za godzinę
    poprawimy.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-03-29 15:11:16
    Temat: Re: tragiczna jako?ć wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    > ulubionym labie ostatnio dostałem 50 zdjęć 30x40 cm takiej jakości, że
    > tylko poparzyłem na obsługę... od razu padło przeprasazm za godzinę

    Zwłaszcza, że przy takiej kwocie lepiej dopłacić parę groszy i mieć pewność.

  • 4. Data: 2010-03-29 16:57:29
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > - płatne z góry, suma 570zł, fotek było ponad 3000szt

    Czy ja dobrze zrozumiałem ? Liczyłeś, że za 0,19zł (kiedy w MM najtańsze
    zdjęcie jest po 0,45zł) będziesz miał dobrej jakości zdjęcie ?
    W dodatku liczyłeś na to, że ktoś przejrzy te 3000 zdjęć i je poprawnie
    skadruje ? Gratuluję optymizmu w życiu - podziel się nim trochę.

    Pewnie mieli starą chemię i znaleźli jelenia, którego zrobią po kosztach
    tak by im się chociaż zwróciło za odczynniki.

  • 5. Data: 2010-03-29 17:11:40
    Temat: Re: tragiczna jakoœć wywołanych zdjęć - jak zareklamować?
    Od: Stefan <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 16:39:06 +0200, Paweł napisał(a):

    > Przy zakupie przez inernet masz prawo do zwrotu zakuponego towaru bez
    > podania przyczyn (towar musi być nienaruszony) (usługi) do 10 dni. Za
    > dzień wykonania usługi liczy się moment dostarczenia.

    Zdjęcia były wywołane na zamówienie, to nie towar z półki i nie podlega
    zwrotowi do 10 dni bez podania przyczyny.

    siarra

  • 6. Data: 2010-03-29 18:21:58
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2010-03-29 18:57, Radek D pisze:

> [...]
    >
    > Pewnie mieli starą chemię i znaleźli jelenia, którego zrobią po kosztach
    > tak by im się chociaż zwróciło za odczynniki.

    Teraz to nawet prześwietlenia rentgenowskie drukują drukarki, a Ty
    piszesz o jakichś odczynnnikach.

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-03-29 18:28:34
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 29.03.2010 20:21, Animka pisze:

    > Teraz to nawet prześwietlenia rentgenowskie drukują drukarki, a Ty
    > piszesz o jakichś odczynnnikach.

    Bzdury jak zwykle pleciesz. W fotolabach fotografie (cyfrowe) są
    naświetlane i wywoływane.

    --
    live_evil

  • 8. Data: 2010-03-29 21:31:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2010-03-29 20:28, live_evil pisze:

    > Bzdury jak zwykle pleciesz. W fotolabach fotografie (cyfrowe) są
    > naświetlane i wywoływane.

    To się teraz uświadom trochę, bo to już nie te czasy.

    Np. tu,(a jak za mało do Ciebie dotrze to poszukaj na google)
    http://www.cyberfoto.pl/tematy-ogolne/95617-obrobka-
    na-monitorze-wydruk-w-fotolab.htm

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-03-29 21:58:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Paweł p...@p...onet.pl ...

    > Przy zakupie przez inernet masz prawo do zwrotu zakuponego towaru bez
    > podania przyczyn (towar musi być nienaruszony) (usługi) do 10 dni. Za
    > dzień wykonania usługi liczy się moment dostarczenia.

    bzdura.
    nie dotyczy rzeczy wykonanych na zamowienie, specjalnie dla zamawiajacego.

  • 10. Data: 2010-03-30 05:38:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > To się teraz uświadom trochę, bo to już nie te czasy.
    > Np. tu,(a jak za mało do Ciebie dotrze to poszukaj na google)
> [...]

    Sama się uświadom i pójdź zobaczyć lab, względnie zapytaj obsługę.