  • 1. Data: 2010-03-29 15:37:51
    Temat: Mandat od strazy gminnej(miejskiej) za zle parkowanie :(
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Zaparkowalem samochod pol na pol - na jezdni i na pasie zieleni (zadnego
    chodnika itp). No i po przyjsciu zastalem za wycieraczka informacje o
    rejestracji wykroczenia: parkowanie na pasie zieleni udokumnetowane foto. No
    i ze w ciagu 5 dni roboczych musze sie zglosic do ich siedziby, i ze nie
    stawienie sie spowoduje wszczecie postepowania prawno-administracyjnego itp.
    Bledem bylo staniecie na trawniku. Nie ma tam zadnego zakazu zatrzymywania
    wiec tzreba stawac na jezdni i tyle. A tu ktos chcial jezdnie troche zwolnic
    i klops.
    Pytanko : musze sie stawic ? Przeciez ten swistek nawet nie zostal mi
    doreczony. Moge odczekac i poczekac na kolejne prawidlowe wezwanie ?

    Fantom
    ps. Pisze w pierszej osobie ale to nie ja tak stanalem, co nie znaczy ze
    jestem czysty jak lza ;)

  • 2. Data: 2010-03-29 16:27:42
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

    > Pytanko : musze sie stawic ?

    Jeśli chcesz sprawę zakończyć mandatem to tak. Masz (mają) czas 30 dni od
    momentu wykroczenia. Później sprawa trafi do sądu.

  • 3. Data: 2010-03-29 16:44:17
    Od: "BP" <k...@o...pl>

    olej to. ok 8% jest daalej kierowanych

    jk

  • 4. Data: 2010-03-29 17:11:27
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "BP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > olej to. ok 8% jest daalej kierowanych

    Dokładnie 7,47%.
    Skąd biorą się tacy debile???

  • 5. Data: 2010-03-29 17:14:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "BP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie 7,47%.
    > Skąd biorą się tacy debile???

    Co płacą?

  • 6. Data: 2010-03-29 17:15:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości grup
    ..
    > ps. Pisze w pierszej osobie ale to nie ja tak stanalem, co nie znaczy ze
    > jestem czysty jak lza ;)

    Ja bym olał. Skoro straż miejska ma problem z lokalizowaniem właścicieli
    pojazdów przez kilka miesięcy to o czym tu mówić. Przykład pierwszy z brzegu:
    http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201
    00329/PARKOWANIENACHAMA/481435612

  • 7. Data: 2010-03-29 18:37:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Fantom wrote:
    > Pytanko : musze sie stawic ? Przeciez ten swistek nawet nie zostal mi
    > doreczony. Moge odczekac i poczekac na kolejne prawidlowe wezwanie ?

    Nie bedzie kolejnego prawidlowego wezwania.

    poniewaz ukarac moga kierujacego a nie samochod, wiec najpierw musza
    ustalic kto kierowal.

    pierwsze pytanie bedzie kto kierowal.

    jak ty to zaproponuja ci mandat - jak przyjmiesz po sprawie, jak nie to
    sad grodzki

    jak nie ty - to albo wskazesz kto kierowal i kolko sie powtarza
    jak nie wskazesz zaproponuja ci mandat za niewskazanie - bez punktow
    jak przyjmiesz po sprawie, jak nie przyjmiesz - sad grodzki

    na mandat masz 30 dni - taka ulga,
    Nieistotne z jakiego powodu i z czyjej winy 30 dni minelo.
    Jak sie calosci nie da zalatwic w 30 dni z definicji masz sad grodzki.

    wersja uproszczona stosowana w praktyce
    a) przyjmuje pan mandat? tak/nie?

  • 8. Data: 2010-03-29 19:14:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup
    > jak nie ty - to albo wskazesz kto kierowal i kolko sie powtarza
    > jak nie wskazesz zaproponuja ci mandat za niewskazanie - bez punktow
    > jak przyjmiesz po sprawie, jak nie przyjmiesz - sad grodzki

    Jakiś czas temu czytałem, że kierowca nie musi wskazywać kto kierował i nie mogą
    mu mandatu dać (dotyczyło niewyraźnych zdjęć z fotoradaru).

    --
    Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversi
    ty

  • 9. Data: 2010-03-29 19:29:47
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > Nieistotne z jakiego powodu i z czyjej winy 30 dni minelo.
    > Jak sie calosci nie da zalatwic w 30 dni z definicji masz sad grodzki.

    To akurat dla mnie jasne. Zastanawiam sie, co sie stanie jak kierujacy nie
    stawi sie w ciagu tych 5 dni ? Nie powinni odnalezc wlasciciela i skierowac
    do niego (np poleconym) takie wezwanie ?
    Nie moga isc chyba do sadu na podstawie tego swistka co zostawili za
    wycieraczka ? Chyba, z ekierujacy zaplaci w sadzie mandta a oni cala reszte
    za sprawe sadowa.

    Fantom

  • 10. Data: 2010-03-29 20:06:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > grup dyskusyjnych:hoqs26$sm$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Jakiś czas temu czytałem, że kierowca nie musi wskazywać kto kierował i
    > nie mogą mu mandatu dać (dotyczyło niewyraźnych zdjęć z fotoradaru).

    bylo na grupie.
    generalnie pierdoły.
    poszło o to, ze sedziowie zaczeli uznawac, ze nie ma na to odpowiedniego
    paragrafu w kodeksie wykroczen. Ale kazdy sedzia inny i ta droga wcale
    nie gwarantuje pozytywnego zakonczenia.