  • 21. Data: 2017-08-02 10:15:06
    Temat: Re: to juz bylo
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 1 Aug 2017 15:39:44 +0200, z napisał(a):

    > Myślisz że w historii Polski zapisze się taki nic nie mogę Tusk? :-)
    >
    > Myślisz że ekipa Tuska ma tylko jasne strony? Że białe rękawiczki
    > wystarczą żeby je ukryć?

    Czy Tusk przeprowadził zamach stanu, uwięził opozycję i wprowadził
    zamordystyczne rządy?

    Chętnie poczytam, czego nie ukryją białe rękawiczki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 22. Data: 2017-08-02 10:50:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ie-wiecznie-%C5%BCywe/ar-AAp1MwG

    >I co Piłsudski był zły, bardzo zły?
    >Był Marszałkiem Polski, człowiekiem który żył dla Polski, a jakaś
    >ciota publikuje materiały uwłaczające jego godności dla politycznych
    >celów. A jeszcze inna rozgłasza to jako super news.

    Co by nie mowic, to jednak przeprowadzil zamach stanu, taki
    przykladowy wrecz.
    Mial przy tym dobre intencje, ale inni puczysci tez mieli :-)

    Po czym Pilsudski umarl, a sanacja zostala.
    I jak widac nie ograniczala sie do ulepszenia "gory", ale zwalczala
    tez publiczna krytyke.

    A w swoim samouwielbieniu kto wie, czy nie doprowadzila do kleski
    1939.

    J.

  • 23. Data: 2017-08-02 10:52:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 10:15, Olin pisze:
    > Chętnie poczytam, czego nie ukryją białe rękawiczki.

    Robił inne rzeczy stosowne do białych rękawiczek.
    Pokazywać palcami muszę?
    Pierwszy z brzegu z sąsiedniego postu:
    https://turystyka.wp.pl/82-lata-temu-ruszyla-budowa-
    kolei-na-kasprowy-wierch-6150465371969153a

  • 24. Data: 2017-08-02 10:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-01 o 08:57, Liwiusz pisze:
    ie-wiecznie-%C5%BCywe/ar-AAp1MwG

    >Dodam, że ta "publikująca ciota" może się cieszyć, że żyje dzisiaj, a
    >nie na przykład w latach trzydziestych, gdzie za takie publikacje
    >miałaby najazd i połamane nogi. To też dużo mówi o Marszałku.

    Najazdy sie zrobily popularne, wiec ciekawe kiedy sie zdarza polamane
    nogi.
    Nie chwal dnia przed zachodem :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-08-02 11:12:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Aug 2017 10:52:31 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > Pierwszy z brzegu z sąsiedniego postu:
    > https://turystyka.wp.pl/82-lata-temu-ruszyla-budowa-
    kolei-na-kasprowy-wierch-6150465371969153a

    Sugerujesz, że to Tusk zbudował kolejkę na Kasprowy i nie ukryją tego białe
    rękawiczki?

    Nawisem mówiąc, Aleksander Bobkowski, pomysłodawca budowy kolejki na KW,
    był równocześnie prezesem Polskiego Związku Narciarskiego i wiceministrem
    komunikacji, ale przede wszystkim zięciem prezydenta II RP Ignacego
    Mościckiego. Nie ma zatem wątpliwości, że należał do układu, dzięki czemu
    udało się przeprowadzić inwestycję z naruszeniem procedur. Budowa odbywała
    się w atmosferze skandalu; protestowali obrońcy przyrody, a członkowie
    Państwowej Rady Ochrony Przyrody podali się demonstracyjnie do dymisji.
    Przy okazji naruszono następujące prawa i ustawy:
    - o ochronie lasów
    - o ochronie przyrody
    - o prawie budowlanym
    - o koncesjach na koleje

    Z inicjatywy Bobkowskiego zbudowano także przepiękny hotel na Kalatówkach i
    ceprostradę na Szpiglasową Przełęcz. Druga budowa odbywała się w asyście
    policyjnej.

    Powyższe mądrości zaczerpnąłem ze strony:
    http://www.tatryinietylko.pl/artykuly/kasprowy-wierc
    h-aleksander-bobkowski-i-kolejka-linowa

    Jak widać, Misiewicze są ponadczasowi i pojawiają się masowo, gdy władzę
    przejmują nieuki.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

  • 26. Data: 2017-08-02 11:57:42
    Od: z <...@...pl>

    Jak dziecko trzeba za rączkę prowadzić.

    "
    Kolejka jest zarządzana przez firmę Altura, zarejestrowaną w
    Luksemburgu, należącą do międzynarodowego funduszu finansowego. Rząd
    PO-PSL w 2013 r. wydawał zgodę na przejęcie za 215 mln zł 99 proc. akcji
    PKL (właściciela m.in. kolejki na Kasprowy Wierch) przez fundusz Mid
    Europa Partners."

  • 27. Data: 2017-08-02 12:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]

    ch-aleksander-bobkowski-i-kolejka-linowa

    >Jak widać, Misiewicze są ponadczasowi i pojawiają się masowo, gdy

    Moscickiego trudno za nieuka uznac.
    Trudno mu powiedziec, czy byly jakies procedury w owych czasach
    wypracowane, bo wszak byla to budowa bezprecedensowa.
    Za to pewnie mozna polemizowac, czy wymagala koncesji na koleje.
    Ale pare punktow ustaw pewnie naruszyl - no coz, cecha sanacji, wladza
    wie lepiej :-)

    Pozniejsze pokolenia narciarzy sa mu niewatpliwie wdzieczne :-)
    A komu kolejka przeszkadza ?

    A potem zrobil kolej na Gubalowke, i chyba juz wtedy nie pytal sie
    gorali o zgode.
    Bereza czekala, jakby sie komus nie podobalo szusowanie po jego polu
    :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-08-02 12:40:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Aug 2017 12:11:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > Moscickiego trudno za nieuka uznac.

    Akurat Mościcki był wybitnym chemikiem, czego nie da się powiedzieć o
    przytłaczającej większości polityków sanacyjnych, których zasługi polegały
    głównie na tym, że byli legionistami albo znali kogoś wpływowego. Trudno
    wypowiadać się o czasach, w których się żyło, ale zapewne wyglądało to jak
    w Karierze Nikodema Dyzmy.

  • 29. Data: 2017-08-02 12:41:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Aug 2017 11:57:42 +0200, z napisał(a):

> [...]
    > PO-PSL w 2013 r. wydawał zgodę na przejęcie za 215 mln zł 99 proc. akcji
    > PKL (właściciela m.in. kolejki na Kasprowy Wierch) przez fundusz Mid

    Co z tego wynika?

  • 30. Data: 2017-08-02 14:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >Trudno
    >wypowiadać się o czasach, w których się żyło, ale zapewne wyglądało

    Minelo 90 lat ... nic sie nie zmienilo :-(

    I w demokracji sie raczej nic nie zmieni.
    Ale w monarchii bylo tak samo :-)

    J.