  • 11. Data: 2004-03-08 07:43:26
    Temat: Re: szybki pytanko licencja
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > > czy ja o to pytałem?
    >
    > Czy ja Tobie odpowiadałem?

    Andrzej mnie tu uczy, w ramach klas integracujnych ;).

  • 12. Data: 2004-03-08 14:25:46
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Bob" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Andrzej mnie tu uczy, w ramach klas integracujnych ;).

    Źle to odbierasz. Może zbyt osobiście?. Co widzisz
    w tym złego, że grzecznie zwróciłem Ci uwagę iż
    masz źle skonfigurowany czytnik i,że źle redagujesz
    swoje posty?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "One kozie dead"

  • 13. Data: 2004-03-08 19:18:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tch" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > programy chcę kupić w niemczech
    > będzie to na pewno wersja niemiecka na niemiecki rynek
    > a używać będę w polsce.
    > chodzi mi o to czy można sprzedawać oprogramowanie za granicę.
    > i poza nią legalnie używać.
    > logika mówi że tak ale z ms to nie takie pewne

    Tu nie ma nic do rzeczy ani logika, ani MS. Ważne jest polskie prawo. A
    ono mówi, ze przestępstwem w Polsce jest obrót nielegalnie wykonaną
    kopią. Skoro nabędziesz legalnie wykonaną kopię, to program będzie
    legalny. Na pewno tak będzie na terenie RP. Nie ręczę za to, jakie
    przepisy obowiązują w innych krajach.

    Jedyną komplikacją może być zakaz skierowany do dystrybutora, zakazujący
    mu sprzedaży poza terytorium Niemiec. Ale to już sprawa cywilno-prawna
    pomiędzy MS a sprzedającym, pod warunkiem, że jest on dystrybutorem, a nie
    prywatną osobą.

  • 14. Data: 2004-03-09 11:01:10
    Od: "tch" <t...@w...pl>

> [...]
    > mu sprzedaży poza terytorium Niemiec. Ale to już sprawa cywilno-prawna
    > pomiędzy MS a sprzedającym, pod warunkiem, że jest on dystrybutorem, a nie

    chcę to kupić z drugiej ręki od prywatnej osoby
    z nowości właśnie się dowiedziałem że w niemczech
    można handlować OEM bez konieczności posiadania sprzętu w komplecie
    jest jakiś stosowny wyrok sądu z lipca 2001
    a jeżeli tak to co wtedy?
    kuupuję w niemczech oema od niemca
    tam prawo na to zezwala przyjeżdzam z tym do polski
    no właśnie i co?
    dalej to jest legalne? czy od odry już nie?

  • 15. Data: 2004-03-09 12:24:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik tch napisał:
    > witam
    > czy licencja na windows lub office wydanie niemieckie
    > jest ważna w polsce? kupował bym w niemczech.

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 16. Data: 2004-03-09 13:50:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik tch napisał:
> [...]
    > można handlować OEM bez konieczności posiadania sprzętu w komplecie
    > jest jakiś stosowny wyrok sądu z lipca 2001

    Nie tylko w Niemczech, w Polsce jest już taki sam wyrok.

    > kuupuję w niemczech oema od niemca
    > tam prawo na to zezwala przyjeżdzam z tym do polski
    > no właśnie i co?
    > dalej to jest legalne? czy od odry już nie?

    Masz to nadal absolutnie legalne.

    A co do Twojej wcześniejszej wypowiedzi odnośnie USA i mp3 - jak tam
    kupisz to też będzie legalne u nas.
    Z legalnością sprzedaży chodzi tylko o miejsce pierwszego wprowadzenia
    egzemplarza utworu do obrotu, potem możesz tym dowolnie handlować.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 17. Data: 2004-03-09 16:07:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > można handlować OEM bez konieczności posiadania sprzętu w komplecie
    > jest jakiś stosowny wyrok sądu z lipca 2001

    U nas też w sumie można, bo żaden przepis tego nie zabrania. Umowy
    cywilnoprawne pomiędzy MS a dystrybutorami, to ich sprawa. Ja mam
    legalny nośnik i mogę go spokojnie sprzedać.