  • 1. Data: 2004-03-07 13:15:48
    Temat: Co to jest eksploatacja?
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    Płacę takie coś w moim mieszkaniu Spółdzielczo-Własnościwym za każdy metr
    kwadratowy. Ja rozumiem płącić eksploatację w mieszkaniu spółdzielczym, ale
    we własnościowym. Przecież płacę za eksploatację swojego mieszkania do ICH
    kasy!!!

  • 2. Data: 2004-03-07 13:21:25
    Temat: Re: Co to jest eksploatacja?
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bob" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale
    > we własnościowym. Przecież płacę za eksploatację swojego mieszkania do ICH

    Mieszkanie własnościowe jest mieszkaniem spółdzielczym, tyle tylko, że
    zamieszkującemu je przysługuje więcej praw niż osobie zamieszkujące w
    mieszkaniu lokatorskim.
    Samo mieszkanie jest własnością spółdzielni, a Tobie przysługuje jedynie
    "spółdzielcze-własnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego". Jest to tzw
    ograniczone prawo rzeczowe - art 224 KC.
    Prawo własności przysługiwałoby ci wówczas, gdyby ustanowiona została
    odrębna własność lokalu.

    RF

  • 3. Data: 2004-03-07 13:28:29
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Bob wrote:

> [...]
    > we własnościowym. Przecież płacę za eksploatację swojego mieszkania do ICH

    a z czego chcesz utrzymać budynek? oświetlić, posprzątać itd.

    KG