  • 1. Data: 2007-09-27 09:03:57
    Temat: szkoła muzyczna
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Gdzie można znaleźć przepisy mówiące o używaniu nazwy "szkoła muzyczna"
    w odniesieniu do prywatnego uczenia dzieci gry na keyboardach przez
    osobą nie posiadającą wykształcenia muzycznego? Wkurza mnie pewna
    reklama i szyld w moim mieście, tym bardziej, że jestem absolwentem
    Akademii Muzycznej.

  • 2. Data: 2007-09-27 21:29:19
    Temat: Re: szkoła muzyczna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie posiadającą wykształcenia muzycznego? Wkurza mnie pewna reklama i
    > szyld w moim mieście, tym bardziej, że jestem absolwentem Akademii

    Szkoła, jeśli jest szkołą powinna być wpisana do rejestru szkół. To wiążę
    się z nadzorem pedagogicznym i koniecznością zatrudnienia osób
    posiadających odpowiednie kwalifikacje. Bo sam właściciel szkoły ich
    posiadać nie musi, byle zatrudniał odpowiednie osoby. Wynika to z ustawy o
    systemie oświaty. Natomiast nie znalazłem żadnego antidotum na łamanie tego
    przepisu.

  • 3. Data: 2007-09-27 21:40:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdh7d8$61p$1@atlantis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Szkoła, jeśli jest szkołą powinna być wpisana do rejestru szkół.
    Nieprawda.
    Szkoła tańca Józka Nowaka.

> [...]
    > posiadających odpowiednie kwalifikacje.
    Nieprawda.

    > Bo sam właściciel szkoły ich posiadać nie musi, byle zatrudniał
    Nieprawda.

    > Wynika to z ustawy o systemie oświaty.
    To ją dobrze przeczytaj. Zobaczysz jakich placówek dotyczy.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-09-27 21:41:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdfrnd$sve$1@atlantis.news.tpi.pl Michał
    <m...@o...pl> pisze:

    > Gdzie można znaleźć przepisy mówiące o używaniu nazwy "szkoła muzyczna" w
    > odniesieniu do prywatnego uczenia dzieci gry na keyboardach przez osobą
    > nie posiadającą wykształcenia muzycznego?
    Nigdzie.

    > Wkurza mnie pewna reklama i szyld w moim mieście, tym bardziej, że jestem
    > absolwentem Akademii Muzycznej.
    Trudno. Będziesz chodził wkurzony.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-09-28 08:47:23
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Trudno. Będziesz chodził wkurzony.

    Ale czy wprowadzanie w błąd (ludzie myślą, że ich dzieci chodzą do
    szkoły muzycznej i że zostaną absolwentami szkoły muzycznej - np będą
    miały dyplom ukończenia Szkoły Muzycznej I stopnia) jest zgodne z
    prawem? Przecież taka niby-szkoła nie daje żadnych uprawnień.

  • 6. Data: 2007-09-28 09:20:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdif4i$sil$1@atlantis.news.tpi.pl Michał
    <m...@o...pl> pisze:

    > Ale czy wprowadzanie w błąd (ludzie myślą, że ich dzieci chodzą do szkoły
    > muzycznej i że zostaną absolwentami szkoły muzycznej - np będą miały
    > dyplom ukończenia Szkoły Muzycznej I stopnia) jest zgodne z prawem?
    Przecież chodzą do szkoły muzycznej, mogą zostać jej absolwentami i dyplom
    ukończenia wtedy dostaną. To tylko nazwa.
    Jak wchodzisz do supermarketu, to wierzysz, że będzie super? ;)

    > Przecież taka niby-szkoła nie daje żadnych uprawnień.
    To zupełnie tak samo jak szkoła 1-go stopnia.
    I 2-go zresztą także.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-09-28 09:49:13
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2007 11:20:51 +0200, Jotte napisał(a):

    > Jak wchodzisz do supermarketu, to wierzysz, że będzie super? ;)

    ROTLF :-))))))

    Pozdrawiam,
    Henry