  • 1. Data: 2006-06-22 20:43:01
    Temat: szkola jezykowa - czy kazdy moze
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    Hej!

    Ostatnio rozmawialem na temat szkol jezykowych z moja kolezaka. Ona
    twierdzi, ze aby prowadzic szkole jezykowa trzeba zatrudniac nauczycieli
    (lub samemu byc takim nauczycielem), ktorzy maja odpowiednie certyfikaty
    jezykowe oraz wyksztalcenie/kurs pedagogiczny.

    Przyznam, ze troche mnie to zaskoczylo. Wydawalo mi sie, ze w czasach pewnej
    wolnosci gospodarczej kazdy moze zalozyc taka szkole, a tak naprawde klient
    decyduje wg wlasnych kryteriow, czy dana szkola / nauczyciel jest wiarygodna
    czy nie (i oczywiscie jesli uzna za stosowne poprosic o papiery)? Jak to
    wiec jest?

    I powiazane pytanie - uslugi edykacyjne nie podlegaja vat (wlasnie stawka
    zerowa czy zwolnienie?), ale czy w kazdej sytuacji, czy tez potrzeba spelnic
    jakies dodatkowe warunki? Jakie?

  • 2. Data: 2006-06-22 20:44:27
    Temat: Re: szkola jezykowa - czy kazdy moze
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *lobuziak* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > I powiazane pytanie - uslugi edykacyjne nie podlegaja vat (wlasnie stawka
    > zerowa czy zwolnienie?), ale czy w kazdej sytuacji, czy tez potrzeba
    > spelnic jakies dodatkowe warunki? Jakie?

    ZTCW zwolnione ale może spytaj na pl.soc.prawo.podatki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 3. Data: 2006-06-22 21:28:52
    Od: stern <s...@0...pl>

    lobuziak napisał(a):

> [...]
    > (lub samemu byc takim nauczycielem), ktorzy maja odpowiednie certyfikaty
    > jezykowe oraz wyksztalcenie/kurs pedagogiczny.

    mniej więcej tak jest, jeśli chcesz założyć niepubliczną placówkę
    oświatową i wydawać świadectwa wg przepisów o szkolnictwie.

> [...]
    > czy nie (i oczywiscie jesli uzna za stosowne poprosic o papiery)? Jak to

    wszystko zależy od tego czy chcesz podpadać pod ustawę o systemie
    oświaty, czy pod swobodę działalności gospodarczej.

    tylko w tym drugim wypadku masz przywileje. :)

    > I powiazane pytanie - uslugi edykacyjne nie podlegaja vat (wlasnie stawka
    > zerowa czy zwolnienie?), ale czy w kazdej sytuacji, czy tez potrzeba spelnic
    > jakies dodatkowe warunki? Jakie?

    zwolnienie przedmiotowe.

    ale pytanie na p.s.p.podatki to dobry pomysł :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911