  • 1. Data: 2006-06-22 19:24:29
    Temat: czyja kasa po śmierci małżonka
    Od: krzysiek <k...@p...onet.pl>

    Witam
    nurtuje mnie następujące pytanie: co się dzieje z pieniędzmi
    zgromadzonymi w jakimś banku na lokacie przez małżonkę po jej śmierci?
    Dodam iż żona nie upoważniła męża ani innej osoby do tych pieniędzy.
    czy te pieniądze przepadają? poproszę o wyjasnienie i postawę prawną.
    z góry dzieki

    krzysiek

  • 2. Data: 2006-06-22 19:44:58
    Temat: Re: czyja kasa po śmierci małżonka
    Od: "filippo" <f...@g...com>

    krzysiek wrote:
    > nurtuje mnie następujące pytanie: co się dzieje z pieniędzmi
    > zgromadzonymi w jakimś banku na lokacie przez małżonkę po jej śmierci?

    Stawialbym na to, ze do czasu okreslenia spadkobiercy (orzeczenia sadu)
    pieniadze wplywaja na nieoprocentowany rachunek przejsciowy, no a potem
    ma zastosowanie procedura spadkowa.

    Fragment regulaminu jednego z bankow (Inteligo, czyli wlasciwie PKO
    BP):
    # Bank wypłaca środki zgromadzone na takim rachunku, z wyłączeniem
    Kont wspólnych, z następujących tytułów:

    1. Zwrotu udokumentowanych kosztów pogrzebu Klienta stosownie do
    postanowień art. 57 ust. 1 pkt 1) Prawa bankowego,
    2. Złożonej dyspozycji na wypadek śmierci Klienta stosownie do
    postanowień art. 57 ust. 1 pkt 2) Prawa bankowego,

    # Bank wypłaca środki zgromadzone na rachunku po śmierci Klienta z
    tytułu spadku po Kliencie, stosownie do przepisów regulujących
    spadkobranie i prawomocnych orzeczeń sądów. Bank ma prawo potrącać
    ze środków zgromadzonych na rachunku kwoty należne organom rentowym
    stosownie do właściwych przepisów.

    pozdrawiam
    Filip