  • 1. Data: 2002-02-18 12:03:26
    Temat: siedziba firmy internetowej
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    witam

    sprawa jest nastepujaca - chce zalozyc firme zajmujaca sie tworzeniem stron
    www oraz hostingiem. serwer planuje na razie postawic u jakiegos providera.
    na serwerze moglbym pracowac zdalnie w domu. to samo dotyczy
    wspolpracownikow. w zwiazku z tym mam pytanie - w jaki sposob zarejestrowac
    taka dzialalnosc, bez siedziby? czy konieczne jest zebym wynajmowal lokal
    (zalozenie firmy w domu odpada)?

    jesli ktos moglby udzielic mi informacji (odpowiedz, link) na ten temat
    bylbym bardzo wdzieczny

    pozdrawiam
    adam

  • 2. Data: 2002-02-18 12:08:28
    Temat: Re: siedziba firmy internetowej
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > wspolpracownikow. w zwiazku z tym mam pytanie - w jaki sposob
    zarejestrowac
    > taka dzialalnosc, bez siedziby? czy konieczne jest zebym wynajmowal lokal
    > (zalozenie firmy w domu odpada)?

    Jako siedzibę możesz wskazać np. swoje mieszkanie.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-18 12:21:15
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Jako siedzibę możesz wskazać np. swoje mieszkanie.

    hm, w tym problem ze w domu mam nielegalne oprogramowanie ;)

    poza tym wzrastaja wtedy oplaty za prad, gaz ? gdzie moge sie dowiedziec
    czegos o tym?

  • 4. Data: 2002-02-18 13:19:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, adamS wrote:

    > hm, w tym problem ze w domu mam nielegalne oprogramowanie ;)

    To je ulegalnij albo usuń. Szanse że ktoś cię skontroluje są małe, ale
    strzeżonego Pan Bóg strzeże.

    > poza tym wzrastaja wtedy oplaty za prad, gaz ?

    Pierwsze słyszę. Wręcz przeciwnie, opłaty komunalne możesz wliczyć w
    koszty uzyskania przychodu, co potencjalnie może skutkować niższym
    podatkiem (więcej ci powiedzą na p.s.p.podatki)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-02-18 16:00:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002 13:21:15 +0100, "adamS" <s...@e...pl> wrote:

    >hm, w tym problem ze w domu mam nielegalne oprogramowanie ;)

    No cóż...

    >poza tym wzrastaja wtedy oplaty za prad, gaz ?

    Niby dlaczego? W zależności od spółdzielni, może wzrastać czynsz za
    wydzielony pod działalność fragment.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-02-18 20:36:22
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Niby dlaczego? W zależności od spółdzielni, może wzrastać czynsz za
    > wydzielony pod działalność fragment.

    fragment czego?
    nie wiem czy dobrze zrozumialem - moge np jeden pokoj przeznaczyc jako
    siedzibe firmy? czy chodzi tu raczej o fragment budynku (bloku) jakim jest
    jedno mieszkanie
    zaznaczam ze mieszkam w bloku

  • 7. Data: 2002-02-19 21:31:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002 21:36:22 +0100, "adamS" <s...@e...pl> wrote:

    >fragment czego?

    Mieszkania.

    >nie wiem czy dobrze zrozumialem - moge np jeden pokoj przeznaczyc jako
    >siedzibe firmy?

    Owszem. Teoretycznie możesz również kawałek pokoju... Moja
    spółdzielnia chciała conajmniej 3 metry kwadratowe (szaleńcy!)

  • 8. Data: 2002-02-19 22:36:33
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Mieszkania.

    > Owszem. Teoretycznie możesz również kawałek pokoju... Moja
    > spółdzielnia chciała conajmniej 3 metry kwadratowe (szaleńcy!)

    dzieki, o tym nie wiedzialem - czyli teoretycznie siedziba mojej firmy moze
    byc np w kuchni, bo w pokojach mam komputery na ktorych oprocz narzedzi do
    pracy mam przeciez np. mp3 ;) ale to juz nie nalezy do firmy i nic mi nie
    moga zrobic?

    jak to jest w ogole z tymi kontrolami oprogramowania - moga mi wejsc do domu
    i sprawdzic? duze sa na to szanse?

  • 9. Data: 2002-02-20 10:38:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002 23:36:33 +0100, "adamS" <s...@e...pl> wrote:

> [...]
    >pracy mam przeciez np. mp3 ;) ale to juz nie nalezy do firmy i nic mi nie

    Mówiłem w kontekście spółdzielni, a nie kontroli. Jak wejdą, nie
    sądzę, żebyś ich odgonił od sprzętu w innym pokoju...

  • 10. Data: 2002-02-20 14:31:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, adamS wrote:

> [...]
    > pracy mam przeciez np. mp3 ;) ale to juz nie nalezy do firmy i nic mi nie

    Hehe, a jak ustalą co należy do firmy a co nie? Poza tym ty i firma to
    jedno przecież.

    > jak to jest w ogole z tymi kontrolami oprogramowania - moga mi wejsc do domu
    > i sprawdzic? duze sa na to szanse?

    Sami z siebie nie, chyba że istnieje uzasadnione podejrzenie (czytaj: ktoś
    im doniesie).