  • 1. Data: 2005-10-11 18:51:52
    Temat: swiadectwo pracy
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Przedstawilem wypowiedzenie swemu pracodawcy a poniewaz mi sie spieszylo z
    zakonczeniem pracy dodalem na tym wypowiedzeniu "za porozumieniem stron".
    Pracodawca przystal na moja propozycje terminu zakonczenia wspolpracy. I
    pytanie: Czy na swiadectwie powinno byc umieszczona przyczyna ustania
    stosunku pracy "rozwiaznie na mocy porozumienia stron" czy tez
    "wypowiedzenie przez pracownika". Dostalem swiadectwo z ta pierwsza wersja
    ale to przeciez ja wypowiedzialem umowe? Prosze o jakas rade a najchetniej
    jakies artykuly.

    pzdr

  • 2. Data: 2005-10-11 19:25:59
    Temat: Re: swiadectwo pracy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marex napisał(a):
> [...]
    > "wypowiedzenie przez pracownika". Dostalem swiadectwo z ta pierwsza wersja
    > ale to przeciez ja wypowiedzialem umowe?

    Pokręciłeś, a nie wypowiedziałeś...

    > Prosze o jakas rade a najchetniej jakies artykuly.

    Albo wypowiedzenie, albo rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
    (art.30 kp).
    Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron.
    Więc bez znajomości dokładnej treści tego co napisałeś w "wypowiedzeniu"
    i innych okoliczności sprawy raczej nikt nie odpowie Ci jakie
    oświadczenie naprawdę złożyłeś. A więc czy pracodawca przystał na
    rozwiązanie umowy za porozumieniem, czy też przyjął Twoje wypowiedzenie,
    a jedynie ustaliliście wcześniejszy termin rozwiązania umowy (art.36
    ust.6 kp)

    KG

  • 3. Data: 2005-10-11 19:43:29
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    zalezalo mi na czasie wiec pokrecilem i powstala taka tresc:
    "Zwracam się z prośbą o rozwiązanie ze mną umowy o pracę z dnia .........
    roku, za porozumieniem stron."

  • 4. Data: 2005-10-11 19:50:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marex napisał(a):
    > zalezalo mi na czasie wiec pokrecilem i powstala taka tresc:
    > "Zwracam się z prośbą o rozwiązanie ze mną umowy o pracę z dnia .........
    > roku, za porozumieniem stron."

    Zrobić z tego Twojego oświadczenia o wypowiedzeniu za nic się nie da...
    Rozwiązałeś umowę o pracę za porozumieniem stron.

    KG

  • 5. Data: 2005-10-12 21:54:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem doszło do porozumienia stron. Ty złożyłeś niejako ofertę
    rozwiązania umowy w formie wypowiedzenia, a pracodawca wyraził na to
    zgodę i strony się porozumiały. W tego typu sytuacjach należy raczej
    badać zamiar stron, niż dokładne brzmienie ich oświadczeń.