  • 1. Data: 2005-10-11 17:57:15
    Temat: Spółka zoo dostaje karę po likwidacji - co wtedy?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Tak gadam z kolegą i naszła nas wątpliwość. Jest zoo, prowadzi jakąś
    działalność. Zamyka się ją, wypłaca kasę udziałowcom, koniec. Za rok
    przychodzi jakiś urząd, kontroluje coś, uznaje, że były nieprawidłowości
    i nakłada np. wylicza prawidłowy podatek :)

    Kto wtedy odpowiada? No bo nie ma już spółki. Spółka istniejąc chętnie
    by zapłaciła tę karę ze swojej kasy, ale jej już nie ma. Udziałowcy
    wzięli kasę i sobie poszli. Ostatni zarząd jest w głupiej sytuacji, bo
    ani nie dostał kasy podczas likwidacji (zakładamy, ze zarząd nie był
    jednocześnie udziałowcami), ani nie miał wpływu na likwidację spółki.

    Kto zapłaci ten podatek? Ew. jakąś inną grzywnę etc. Nie chodzi o jakieś
    mega-afery, tylko powiedzmy że odliczono coś, co nie powinno być
    odliczone, zrobiło się po kontroli powiedzmy 10k VATu do dopłaty, ale
    spółka już nie istnieje - i co teraz?
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem