  • 1. Data: 2003-10-19 18:37:03
    Temat: związki zawodowe i oflagowanie
    Od: u...@d...invalid

    Przepatrzyłem grupę i nie znalazłem takiego tematu. A chciałbym się
    dowiedzieć.
    Jest taka sytuacja (hipotetyczna, ale może ciekawa)
    Związki zawodowe wchodzą w spór zbiorowy (to znaczy, że jeszcze nie jest
    to akcja strajkowa) z pracodawcą i chcą oflagować punkty handlowe.
    Niektóre punkty są własnością pracodawcy, a niektóre są wynajmowane od
    osób trzecich.
    Związki pytają o zgodę pracodawcę na oflagowanie tych punktów, a ten się
    nie zgadza.
    Czy związki mają podstawę do tego, aby podać pracodawcę do prokuratora
    za przeszkadzanie w ustawowej działalności związków zawodowych (w tym
    sensie, że jest taka podstawa, a nie że mogą, bo podać zawsze można)?