  • 1. Data: 2003-11-19 19:59:01
    Temat: dowóz dzieci do szkoły
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    w jakiej ustawie/rozporządzeniu jest napisane kto powinien
    zapewnić/płacić dowóz dzieci do podstawówski/gimnazium i jakie kryterja
    musi spełniać uczeń (np. odległość od szkoły, jak liczona w linij
    prostej czy po najkrótszej drodze(jakiej) ) ?

    ps. jak by ktoś miał konkretne dane a nie pamięta ustawy to też się
    przyda :-) ale poszukuje ustawy/rozporządzenie/czy czegoś takiego

  • 2. Data: 2003-11-20 19:17:58
    Temat: Re: dowóz dzieci do szkoły
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Arkadiusz Zychewicz" <a...@d...uw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bpgi38$kig$1@h1.uw.edu.pl...
> [...]
    >
    > ps. jak by ktoś miał konkretne dane a nie pamięta ustawy to też się
    > przyda :-) ale poszukuje ustawy/rozporządzenie/czy czegoś takiego

    Ustawa o systemie oświaty:

    Art. 17. 1. Sieć publicznych szkół powinna być zorganizowana w sposób
    umożliwiający wszystkim dzieciom spełnianie obowiązku szkolnego, z
    uwzględnieniem ust. 2.
    2. Droga dziecka z domu do szkoły nie może przekraczać:
    1) 3 km - w przypadku uczniów klas I-IV szkół podstawowych,
    2) 4 km - w przypadku uczniów klas V i VI szkół podstawowych oraz uczniów
    gimnazjów.
    3. Jeżeli droga dziecka z domu do szkoły, w której obwodzie dziecko mieszka,
    przekracza odległości wymienione w ust. 2, obowiązkiem gminy jest
    zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrot
    kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.

    Michał Łętowski
    --
    Prawo w Oświacie:
    http://ipwo.vulcan.pl/

  • 3. Data: 2003-11-22 17:17:33
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    Michal Letowski wrote:

> [...]
    > zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrot
    > kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.

    Bardzo dziękuje za odpowiedź.

    Jednak ponieważ nie był to przypadek akademicki,a przykład z życia to
    powiem że problem rozbija się o to jak mierzyć odległość od szkoły do
    domu. Gmina/dyrektor szkoły mierzy drogę po jakieś polnej drodze i
    wychodzi mu mniej a "za asfaltem" czyli normalną drogą jest sporo dalej
    więc jak zmierzyć odległość?

  • 4. Data: 2003-11-23 09:54:07
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Arkadiusz Zychewicz" <a...@d...uw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bpo5pc$h9m$1@h1.uw.edu.pl...

> [...]
    > domu. Gmina/dyrektor szkoły mierzy drogę po jakieś polnej drodze i
    > wychodzi mu mniej a "za asfaltem" czyli normalną drogą jest sporo dalej

    Myślę, że jest to wyraźnie napisane:
    "droga dziecik z domu do szkoły". Jeżeli dziecko
    na co dzień chodzi drogą asfaltową, to jest to właśnie
    ta droga... Trudno sobie wyobrazić, by chodziło
    przez jakieś lasy i odludne pola do szkoły...
    Ale ozywiście wyegzekwowanie przepisu
    od gminy może być trudne. Proponuję zacząć od napisania
    listu do kuratorium.

    Michał Łętowski