  • 1. Data: 2005-05-31 17:16:38
    Temat: strażnik SM - funkcjonariusz publiczny?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    "Czy strażnik Straży Miejskiej (gminnej) jest funkcjonariuszem
    publicznym w rozumieniu art. 115 § 13 kk?"

    Do tej pory wydawało mi się oczywiste, że jest, ale...właściwie na
    jakiej podstawie?

    KG

  • 2. Data: 2005-05-31 17:46:22
    Temat: Re: strażnik SM - funkcjonariusz publiczny?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Goomich napisał(a):
    > Nie jest, ale:
    > Art. 23. W związku z wykonywaniem czynności służbowych strażnik korzysta
    > z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

    To by przemawiało za tym, że nie jest.
    Tyle że znajdzie się kilka przestępstw, w których nie chodzi o ochronę,
    a jak najbardziej należałoby móc przypisać je strażnikowi...

    KG

  • 3. Data: 2005-05-31 17:54:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> naskrobał/a w news:d7i5tm$ojl$1@news.onet.pl:

> [...]

    Art. 23. W związku z wykonywaniem czynności służbowych strażnik korzysta
    z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, Dz.U.97.123.779.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 4. Data: 2005-05-31 18:23:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To by przemawiało za tym, że nie jest.
    > Tyle że znajdzie się kilka przestępstw, w których nie chodzi o
    ochronę,
    > a jak najbardziej należałoby móc przypisać je strażnikowi...

    Jest na podstawie §13.5 - bo SM ma prawo kontroli - moim zdaniem.

  • 5. Data: 2005-05-31 19:28:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jest na podstawie §13.5 - bo SM ma prawo kontroli - moim zdaniem.

    kontroli czego? w pojęciu 'organ kontroli' raczej nie chodzi o to, że
    ktoś ma prawo cokolwiek kontrolować...
    poza tym - po co w takim razie cytowany przepis o ochronie jak
    funkcjonariusza publicznego?

    KG

  • 6. Data: 2005-05-31 23:07:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > kontroli czego? w pojęciu 'organ kontroli' raczej nie chodzi o to, że
    > ktoś ma prawo cokolwiek kontrolować...

    A o co chodzi?

    > poza tym - po co w takim razie cytowany przepis o ochronie jak
    > funkcjonariusza publicznego?

    Rzuć okiem na art. 66 Ustawy o Policji:

    Art. 66. Policjant w związku z pełnieniem obowiązków służbowych korzysta
    z ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy
    publicznych.

    Czy to ma oznaczać, ze policjant nei jest funkcjonariuszem publicznym?
    Bo moim zdaniem w świetle art. 115§13.7 wątpliwości nie ma.

    A i przy okazji: USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych.:
    Art. 1. 1. Do _ochrony porządku publicznego_ na terenie gminy może być
    utworzona samorządowa umundurowana formacja - straż gminna, zwana dalej
    "strażą". A zatem może również na podstawie 115§13.7 uznać ich za
    funkcjonariuszy?

  • 7. Data: 2005-06-01 01:14:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

> [...]
    >
    > Czy to ma oznaczać, ze policjant nei jest funkcjonariuszem
    > publicznym? Bo moim zdaniem w świetle art. 115§13.7 wątpliwości nie

    W tym artykule mowa jest o: funkcjonariuszu organu powołanego do ochrony
    _bezpieczeństwa_ publicznego

> [...]
    > gminy może być utworzona samorządowa umundurowana formacja - straż
    > gminna, zwana dalej "strażą". A zatem może również na podstawie

    A tu jest jedynie porządek, tymczasem w ustawie o Policji:

    Art. 1. 1. Tworzy się Policję jako umundurowaną i uzbrojoną formację
    służącą społeczeństwu i przeznaczoną do ochrony _bezpieczeństwa_ ludzi
    oraz do utrzymywania _bezpieczeństwa_ i porządku publicznego.

    Bespieczenstwo wymienione dwa razy, a do tego porządek, więc to nie są
    tożsame rzeczy.

    Dopiero w art. 11 i 12 można znaleźć rzeczy bardzo ładnie podchodzące pod
    to bezpieczenstwo.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kazda wyplata wynagrodzenia jest dzialaniem na szkode spólki, a tego prawo zabrania.

  • 8. Data: 2005-06-01 01:54:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    Tym nie mniej uważam, że samo sformułowanie w Ustawie o Str. Gminnych
    nie wyklucza uznania ich za funkcjonariuszy i to chciałem wykazać.

  • 9. Data: 2005-06-02 16:29:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A o co chodzi?

    o organy, którym w kompetencjach zapisano prawo do kontroli
    a w ustawie o strażach gminnych jedyny przypadek w jakim użyto słowa
    'kontrola' to ruch drogowy

    no dobrze, ten argument odpada
    ale nadal raczej nie ma podstawy

    KG

  • 10. Data: 2005-06-02 17:46:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > o organy, którym w kompetencjach zapisano prawo do kontroli
    > a w ustawie o strażach gminnych jedyny przypadek w jakim użyto słowa
    > 'kontrola' to ruch drogowy

    Ale użyto.

    > no dobrze, ten argument odpada
    > ale nadal raczej nie ma podstawy

    Mnie się wydaje, że jest właśnie ta wynikająca z szeroko pojętej
    kontroli. Mogą kontrolować czystość w obejściu i jeszcze kilka rzeczy.