  • 1. Data: 2005-05-31 15:47:30
    Temat: Prawo Spółdzielcze - Wykup mieszkania
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    Witam, mam pytanie
    w obecnym stanie prawnym w żadnej spółdzielni mieszkaniowej w Polsce nie
    można wykupić na właśność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego, ma to
    związek z przygotowywaniem zmian w nowej ustawie o spółdzielniach
    mieszkaniowych, czy ktoś wie jak długo taka sytacja może trwać, co z tą
    ustawą ? jak bardzo zaawansowane są nad nią prace, czy mozna mówić o jakimś
    terminie gdy wszystko się ustabilizuje (mam na myśli że będzie można wykupić
    mieszkanie)

    Michał

  • 2. Data: 2005-06-02 12:23:10
    Temat: Re: Prawo Spółdzielcze - Wykup mieszkania
    Od: "Zenon Z." <o...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakimś
    > terminie gdy wszystko się ustabilizuje (mam na myśli że będzie można

    Witam
    Ustawa będzie głosowana 03-06-2005r.
    Pozdrówka

  • 3. Data: 2005-06-02 12:26:51
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Michal wrote:
> [...]
    > można wykupić na właśność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego, ma to
    > związek z przygotowywaniem zmian w nowej ustawie o spółdzielniach

    Wydaje mi się, że to wierutna bzdura. Zauważ, że nie ma czegoś takiego
    jak "wykup na własność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego". Można
    przekształcić prawo na własnościowe i ustanowić odrębną własność. Nadto
    spółdzielnia może sprzedać mieszkanie nie-członkowi.

    > czy ktoś wie jak długo taka sytacja może trwać,

    Pewnie chodzi o jakieś machlojki w spółdzielni lub o wysokość opłaty za
    przekształcenie, a nie możliwość przekształcenia jako taką.
    Piotr