  • 1. Data: 2005-09-13 12:00:00
    Temat: stawka za prace w soboty
    Od: r...@b...pl

    Pogubiłem się.
    Umowa o pracę, praca standardowa od pon do piątku. Jeśli ktoś pracuje w
    sobotę, która według regulaminu pracy jest "dniem dodatkowo wolnym od pracy"
    to jaki dodatek mu przysługuje 50% czy 100 %?
    Kadrowy z firmy niezależnej który obsługuje naszą firmę twierdzi że 50% i
    podaje podstawę prawną ROZDZIAŁ V, ART. 151 1 PARAGRAF 1. (kodeksu pracy)
    A ja dzwonię do PIP i oni odpowiadają iż 50 % dotyczy tylko godzin ponad
    normatywny czas pracy 8 h. Czyli jak ktoś pracuje 9-tą godzinę to dostaje
    dodatek 50%. Zaś w sobotę jak i w niedzielę jeśli pracuje prócz 5 dni powinien
    dostać 100% dodatku.
    Czy ktos mi może to dokądnie wytłumaczyć wraz z podstawą prawną?
    Pozdrawiam
    Krzysiek