  • 1. Data: 2005-09-13 10:22:22
    Temat: bron czarnoprochowa - pytania
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    zgodnie z nowelizacja ustawy o broni od stycznia 2004 roku mozna bez
    pozwolenia zakupic, posiadac i uzywac broni czarnoprochowej
    wyprodukowanej przed 1850 rokiem lub jej replik

    a teraz moje pytanko co konkretnie mozna z taka bronia robic,

    czy mozna ja miec tylko w domu i uzywac tylko w specjalnie wyznaczonych
    miejscach, jak strzelnica, zawody itp
    czy np mozna z niej strzelac w jakis odludnych miejscach, a jesli tak to
    jakie takie miejsce musi spelniac wymagania

    czy mozna ja nosic przy sobie nabita, czy podczas przenoszenia musi byc
    nienabita?

    jesli mozna ja noscic nabita przy sobie (w co niestety watpie) co sie
    stanie w przypadku jej uzycia w obronie wlasnej?

    oraz co w przypadku uzycia jej w obronie wlasnej na wlasnym terenie lub
    we wlasnym domu?

    to chyba na tyle
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-13 18:48:22
    Temat: Re: bron czarnoprochowa - pytania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy np mozna z niej strzelac w jakis odludnych miejscach, a jesli
    tak to
    > jakie takie miejsce musi spelniac wymagania

    Generalnie strzelania prowadzi się na strzelnicach.

    > czy mozna ja nosic przy sobie nabita, czy podczas przenoszenia musi
    być
    > nienabita?

    Teoretycznie nosić możesz nabitą. Ale przed 1850 rokiem nie znano
    chyba bezpieczników. Toteż może to być mało bezpieczne. nie możesz
    nabitej broni wozić komunikacja publiczną.

    > jesli mozna ja nosić nabita przy sobie (w co niestety wątpię) co się
    > stanie w przypadku jej użycia w obronie własnej?

    Nic się nie stanie. Pod warunkiem, że będzie to faktycznie obrona
    konieczna. nie tak dawno był tu o tym wątek. Bodaj wczoraj jeszcze
    pisałem w nim. Poczytaj.

    > oraz co w przypadku użycia jej w obronie własnej na własnym terenie
    lub
    > we własnym domu?

    W wypadku obrony własnej nie ma znaczenia w jakim miejscu tego
    dokonasz.

  • 3. Data: 2005-09-13 19:13:49
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Generalnie strzelania prowadzi się na strzelnicach.

    ROTFL ;)

    > W wypadku obrony własnej nie ma znaczenia w jakim miejscu tego
    > dokonasz.

    100% racji .... piwo dla tego pana ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-09-14 07:08:47
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Teoretycznie nosić możesz nabitą. Ale przed 1850 rokiem nie znano
    > chyba bezpieczników. Toteż może to być mało bezpieczne. nie możesz
    > nabitej broni wozić komunikacja publiczną.

    no to juz totalna paranoja jak dla mnie i jakies problemy z mysleniem
    ustawodowacow ;)

    bo skoro na bron palna wymagane sa durne zezwolenia, i dziwne procedury
    a tu prosze taki kwiatek, kazdy moze sobie kupic za niewielkie pieniadze
    kawal gnata nabic go i nosic pod pacha, no nic tylko zbierac kase

    pisze to poniewaz wiekszosci ludzi bron czarnoprochowa czyli ladowana od
    przodu kojazy sie z pistoletami skalkowymi, ale wg tej ustawy lapia sie
    w nia rowniez rewolwery, co daje nam juz 6 strzalow czyli calkiem sporo
    w razie problemow z dresikami

    mam pytanie czy mozesze podac link lub tytul tematu o ktorym pisales

  • 5. Data: 2005-09-14 08:16:11
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    SzerszeN napisał(a):

> [...]
    > przodu kojazy sie z pistoletami skalkowymi, ale wg tej ustawy lapia sie
    > w nia rowniez rewolwery, co daje nam juz 6 strzalow czyli calkiem sporo

    Wszystko OK, ale czy gdzieś można legalnie kupić czarny proch?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 6. Data: 2005-09-14 10:04:19
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Dominik napisał(a):

    > Wszystko OK, ale czy gdzieś można legalnie kupić czarny proch?

    gdzies napewno mozna bo kupuja, i na zawodoach uzywaja, w sklepie
    internetowym przy 1kg prochu za 120 zeta jest info ze nalezy sie
    dowiadywac osobiscie,

    ale jesli nawet nie mozna, to mozna go sobie zrobic, wegiel drzewny
    siarka i saletra dostepne sa bez problemu :)

  • 7. Data: 2007-05-08 07:10:17
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Dominik napisał(a):

    > Wszystko OK, ale czy gdzieś można legalnie kupić czarny proch?

    Podobno w Czechach.

    --
    Marek Witbrot
    (Poza domem)

  • 8. Data: 2007-05-08 08:45:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Witbrot wrote:

    > Podobno w Czechach.

    A ten z petard hukowych się nie nada?

  • 9. Data: 2007-05-08 21:49:16
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    > A ten z petard hukowych się nie nada?

    z mojego doświadczenia wiem ( tego praktycznego) ze petadra jest legalna i
    mozesz ja posiadać, ale jak ją przełamiesz i wysypiesz proch to jest to juz
    nielegalne ...

  • 10. Data: 2007-05-09 04:04:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Rock napisał(a) :

    > z mojego doświadczenia wiem ( tego praktycznego) ze petadra jest legalna i
    > mozesz ja posiadać, ale jak ją przełamiesz i wysypiesz proch to jest to juz
    > nielegalne ...

    O ja cie kręce - to ja jestem przestępcą. Kto wie, może i
    wielokrotnym. Na Sylwestra dwie mi się w kieszeni wysypały.
    Dosadniej - nie rób sobie jaj.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502