  • 11. Data: 2020-12-11 17:29:58
    Temat: Re: statut szkoły (katolickiej)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 16:16, J.F. pisze:

    > Zawsze moze powiedziec, ze nie widzi nic zlego w stawianiu wysokich
    > wymagan moralnych przez prywatna szkole, do ktorej uczniowie dobrowolnie
    > chodzą.
    > I ze wiekszosc uczniow jest przeciez niepelnoletnia ..
    >
    > Aczkolwiek ... czy tam nie sa naruszane konstytucyjne wolnosci ?

    Polskie prawo zabrania współżycia nieletnim do 16-tego roku życia. Nie
    stawiajmy równości pomiędzy moralnością, a odbywaniem stosunków
    płciowych przez 17-tolatkę, bo szybko wejdziemy tu w dość poważny spór,
    na ile taki czyn jest niemoralny. No i czy szkoła może swoją moralność
    wymyślać?

    Co innego nawoływanie do wstrzemięźliwości, a co innego zakazywanie. Jak
    jeszcze zauważymy, ze często szkołę dzieciom wybierają rodzice, to w
    ogóle można szybko dojść do wniosku, ze bezprawnie dochodzi do zmuszania
    do określonego zachowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-12-11 18:15:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Polskie prawo zabrania współżycia nieletnim do 16-tego roku życia.

    Do ukończenia 15 lat.

    A ściślej biorąc, zakazuje INNYM współżycia z osobą poniżej 15 lat.

    MJ

  • 13. Data: 2020-12-11 18:51:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Już samo prowadzenie postępowania w celu ustalenia tej aktywności bardzo
    > szybko może szkołę wprowadzić na "pole minowe". Jest szereg przepisów
    > chroniących tę drażliwą kwestię.

    > Odszkodowania? Tu grozi odpowiedzialność karna dla tego, kto to będzie
    > badał. Odszkodowanie, to najmniejszy w tym problem.

    To zacznijmy od drugiej strony: Jeśli uczennica zajdzie w ciąże to będą
    potrzebne dowody na brak Niepokalanego Poczęcia? (bez oświadczeń
    uczennicy np. o gwałcie).
    To jest przykład ekstremalny. Możliwe są (trochę) mniej ekstremalne
    dowody zanim "dyrekcja" wpadnie na tą rafę prawną którą wskazujesz,

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2020-12-11 19:12:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 18:51, A. Filip pisze:

    > To zacznijmy od drugiej strony: Jeśli uczennica zajdzie w ciąże to będą
    > potrzebne dowody na brak Niepokalanego Poczęcia? (bez oświadczeń
    > uczennicy np. o gwałcie).

    Czy dyrektor szkoły jest władny badać to, czy uczennica została
    zgwałcona? Przypominam, ze po zmianie prawa nawet Policja nie ma prawa o
    to zapytać, tylko sąd.

    > To jest przykład ekstremalny. Możliwe są (trochę) mniej ekstremalne
    > dowody zanim "dyrekcja" wpadnie na tą rafę prawną którą wskazujesz,

    Zajście w ciążę nie jest dowodem odbycia stosunku płciowego przez
    uczennicę. Mogła zostać zapłodniono in vitro przykładowo, zgwałcona,
    albo wnosząc po rożnych forach zajść w ciąże w jeszcze inny sposób.
    Kościelna szkoła powinna wierzyć w niepokalane poczęcie, a co za tym
    idzie, skoro się raz zdarzyło, to mogło i drugi. Ja znam wiele takich
    przykładów :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2020-12-11 19:13:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 18:15, Michal Jankowski pisze:

    > Do ukończenia 15 lat.
    > A ściślej biorąc, zakazuje INNYM współżycia z osobą poniżej 15 lat.

    OK! Celnie. No więc ponad 15 lat nikt nie ma prawa tego zabraniać i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2020-12-11 20:31:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Kościelna szkoła powinna wierzyć w niepokalane poczęcie, a co za tym
    > idzie, skoro się raz zdarzyło, to mogło i drugi. Ja znam wiele takich

    Jak konieczne chcesz przykładu czegoś ma (niskie ale) realne szanse się
    zdarzyć: filmik na internecie z dobrowolnym stosunkiem prawdopodobnie
    opublikowany przez samych uczestników zdarzenia i komentarze na jego
    temat w "czujnych mediach". W najczęstszym scenariuszu: obie/wszystkie
    strony były świadome rejestracji "zdarzenia" (domniemana zgoda), jedna ze
    stron opublikowała nagranie, druga twierdzi (po publikacji) że nie
    wyraziła na publikacje zgody (np. revenge sex films).

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2020-12-11 21:28:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 20:31, A. Filip pisze:
> [...]
    > stron opublikowała nagranie, druga twierdzi (po publikacji) że nie
    > wyraziła na publikacje zgody (np. revenge sex films).

    Skąd wiadomo, że poza kadrem ktoś nie trzyma jej ukochanego kotka na
    muszce? Nie sprowadzaj dyskusji do absurdu. Udział przez 16-tolatkę w
    produkcji erotycznej, to przejaw demoralizacji i mamy na to ustawę, a
    nie regulamin szkoły.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-12-11 23:02:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > muszce? Nie sprowadzaj dyskusji do absurdu. Udział przez 16-tolatkę w
    > produkcji erotycznej, to przejaw demoralizacji i mamy na to ustawę, a

    Obudź się w świecie jaki jest zamiast tego jaki być powinien.
    Jak w Niemczech mają już prawo na "revnge porn" to ja na 90% obstawiam
    że w tym dziesięcioleciu pojawi się i w Polsce.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Revenge_porn

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2020-12-12 00:28:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 23:02, A. Filip pisze:
    > Obudź się w świecie jaki jest zamiast tego jaki być powinien.
    > Jak w Niemczech mają już prawo na "revnge porn" to ja na 90% obstawiam
    > że w tym dziesięcioleciu pojawi się i w Polsce.

    Nie nadążasz. Już jest. Art. 191a kk.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2020-12-12 01:28:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nie nadążasz. Już jest. Art. 191a kk.

    Dziękuje za skorygowanie mojego otumanienia, mam nadzieje że chwilowego :-)

    --
    A. Filip