  • 1. Data: 2007-02-06 16:18:23
    Temat: status os. bezrobotnej a prawo do zasiłku ???
    Od: l...@v...pl

    Bardzo proszę was o pomoc, albowiem nie rozumiem decyzji RUP, w któej czytam:

    - uznano pana z dniem 23.01.2007 za osobę bezrobotną
    - przyznano prawo do zasiłku od dnia 31.01.2007 w wysokości 80 % kwoty zasiłku
    dla bezrobotnych

    w uzasadnieniu natomiast czytam:
    Z przedstawionych dokumentów wynika, że w dniu rejestracji spełniał pan
    określone w ww. ustawie warunki do uznania za osobę bezrobotną oraz przyznania
    prawa do zasiłku.

    PYTANIE:
    - dniem rejestracji jest 23.01.2007 czy 31.01.2007
    - jeśli 23.01.2007 to dlaczego prawo do zasiłku mam od 31.01.2007, skoro w dniu
    rejestracji spełniałem prawo do jego przyznania
    - jeśli dniem rejestracji jest 31.01.2007 to dlaczego ?

    Dziękuję za pomoc, może to nie jest ważna sprawa, ale dla mnie ma wymiar
    finansowy ;( dziękuję

  • 2. Data: 2007-02-06 16:27:13
    Temat: Re: status os. bezrobotnej a prawo do zasiłku ???
    Od: wombi <w...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):
    > Bardzo proszę was o pomoc, albowiem nie rozumiem decyzji RUP, w któej czytam:

    Przeczytaj ustawę z 27.04.2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach
    rynku pracy.Może tam znajdziesz odpowiedź. Aktualny tekst na stronie Sejmu.

  • 3. Data: 2007-02-06 16:34:20
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    z tego co pamietam z moich nieco ciezszych czasow, pierwsze 2(?) tyg w
    zabrzanskim UP nie sa 'platne'. dane na ten temat wisialy w gablocie.
    pewnie kazdy urzad zaleznie od syt na rynku sam dopasowuje tego typu rzeczy,
    ale domyslam sie, ze praktyka braku zasilku za poczatkowy okres jest
    stosowana wszedzie.

    pzdrf
    esos

  • 4. Data: 2007-02-06 16:38:50
    Od: wombi <w...@n...pl>

    esos napisał(a):
> [...]
    > pewnie kazdy urzad zaleznie od syt na rynku sam dopasowuje tego typu rzeczy,
    > ale domyslam sie, ze praktyka braku zasilku za poczatkowy okres jest

    Przestań bzdury wypisywać.

  • 5. Data: 2007-02-06 16:45:20
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dniu
    > rejestracji spełniałem prawo do jego przyznania
    > - jeśli dniem rejestracji jest 31.01.2007 to dlaczego ?

    Tu chodzi prawdopodobnie o czas 7 dni na sprawdzenie /weryfikację/
    przedstawionych dokumentów. Także rejestracja jest wcześniej a po 7 dniach
    przysługuje zasiłek.
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-02-06 19:01:41
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    (ciach)
> [...]
    skoro w dniu
    > rejestracji spełniałem prawo do jego przyznania
    > - jeśli dniem rejestracji jest 31.01.2007 to dlaczego ?

    Zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z dnia 1
    maja 2004 r.):

    Art. 71.
    Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień kalendarzowy
    po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właściwym powiatowym
    urzędzie pracy...

    Pozdr

    --
    wa

  • 7. Data: 2007-02-06 21:32:20
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    > Przestań bzdury wypisywać.

    zerknij na post wektora.

  • 8. Data: 2007-02-07 10:43:31
    Od: wombi <w...@n...pl>

    esos napisał(a):

    > zerknij na post wektora.

    Przeczytałem.Wektor podał podstawę prawną z której wynika dlaczego
    zasiłek wypłacany jest z "opóźnieniem".Ty z kolei napisałeś,że położenie
    w którym znalazł się pytający wynika z sytuacji na rynku pracy. I to
    jest twierdzenie bzdurne, które, jak słusznie sam zauważyłeś, obalił wektor.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-02-07 22:11:10
    Od: "esos" <e...@o...pl>

    > Przeczytałem.Wektor podał podstawę prawną z której wynika dlaczego zasiłek
    > wypłacany jest z "opóźnieniem".

    ja podalem miejsce, gdzie w UP mozna zobaczyc na wlasne slepia taka podstawe
    prawna - gablota.

    > Ty z kolei napisałeś,że położenie w którym znalazł się pytający wynika z
    > sytuacji na rynku pracy.

    na wielu plaszczyznach wynika. wez pod uwage np dlugosc okresu na ktory
    przyznawany jest zasilek - jest to zmienne zaleznie od aktualnej sytuacji na
    rynku pracy. kiedy w zabrzu dawali zasilek na rok, w gliwicach mozna bylo
    liczyc jedynie na 6m-cy pomocy (roznica w ilosci os bezrobotnych w danym
    miescie).

    > jest twierdzenie bzdurne

    domysl. zaznaczylem - "domyslam sie, ze... ". domyslanie sie nie jest
    stwierdzeniem faktu = wnioskiem.

    pozdrawiam
    esos

  • 10. Data: 2007-02-08 06:14:53
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 6 Feb 2007 17:34:20 +0100, esos napisał(a):

> [...]
    > pewnie kazdy urzad zaleznie od syt na rynku sam dopasowuje tego typu rzeczy,
    > ale domyslam sie, ze praktyka braku zasilku za poczatkowy okres jest

    Bzdury napisałeś bo:
    1. nie 2 tygodnie, a 7 dni;
    2. nie jest to zależne od sytuacji na rynku pracy - to jest ustawowo
    wprowadzone, bez względu na sytuację;
    3. obowiązuje to na terenie całej Polski.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl