  • 1. Data: 2011-01-20 08:20:33
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "Ewa Grotowska" <e...@W...gazeta.pl>

    Drodzy Forumowicze pomozcie. Wychodze za maz w marcu i w USC dowiedzialam sie
    ze w ciagu 5 dni od zawarcia malzenstwa otrzymam akt zawarcia zwiazku
    malzenskiego. Pytanie moje brzmi: W jakim czasie musze dostarczyc akt
    malzenstwa do zakladu pracy. I czy jest to konieczne w ogole. Moze wystarczy
    tylko w pracy podac nowe nazwisko i tyle.
    Dzieki za odp
    Ewa

  • 2. Data: 2011-01-20 09:51:12
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: pamana <b...@a...pl>

> [...]
    > malzenstwa do zakladu pracy. I czy jest to konieczne w ogole. Moze wystarczy
    > tylko w pracy podac nowe nazwisko i tyle.

    Akt w 99% dostaje się od razu po uroczystości
    nie sądzę aby był on potrzebny w pracy ale musisz wyrobić nowe dokumenty
    i wtedy zgłosić to w kadrach.
    p.

  • 3. Data: 2011-01-20 09:56:50
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-20 09:20, Użytkownik Ewa Grotowska napisał:
> [...]
    > malzenstwa do zakladu pracy. I czy jest to konieczne w ogole. Moze wystarczy
    > tylko w pracy podac nowe nazwisko i tyle.

    A po co to zakładowi ? Dostarczysz im dowód osobisty jak już wyrobisz
    z nowym nazwiskiem.
    Ciekawy natomiast jestem jak banki reagują na zmianę nazwiska ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-20 11:06:52
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-20 09:20, Ewa Grotowska pisze:
> [...]
    > malzenstwa do zakladu pracy. I czy jest to konieczne w ogole. Moze wystarczy
    > tylko w pracy podac nowe nazwisko i tyle.

    Na moje oko - nigdzie nie dostarczasz żadnych "aktów". Po cholerę masz
    płacić za odpisy? U pracodawcy - nie przejmuj się w ogóle. Zmienisz dow.
    osob., (dopiero wtedy oficjalnie masz inne nazwisko) to pokażesz dowód,
    (niech sobie skserują za Twoim łaskawym(!) przyzwoleniem) i niech sobie
    sami dalej radzą.

    Gorzej w bankach itp. Dowiesz się telefonicznie. Na ogół wystarczy
    przesłanie ksera nowego d.o.
    Nie wiem jak w US. Mogą żądać odpisu. Wszak to najgorsza mafia.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-01-20 11:55:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011, RadoslawF wrote:

    > Ciekawy natomiast jestem jak banki reagują na zmianę nazwiska ?

    Umownie.

    Dosłownie :)
    Czytasz regulamin konta/umowę z bankiem/ogólne zasady czegośtam wskazane
    w umowie, znajdujesz co zobowiązałeś się zrobić w takim przypadku,
    dalej znajdujesz czy i na jakie zabezpieczenie - np. BTE - zgodziłeś
    się w umowie... i wszystko wiesz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-01-20 13:04:02
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-20 12:55, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > w umowie, znajdujesz co zobowiązałeś się zrobić w takim przypadku,
    > dalej znajdujesz czy i na jakie zabezpieczenie - np. BTE - zgodziłeś

    Szczerze mówiąc to nie doczytałem się punktu regulującego ten problem
    ale z drugiej strony czytając miałem inne konkretne punkty do
    sprawdzenia więc ten mogłem przeoczyć.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-01-20 14:50:20
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2011-01-20 09:20, Użytkownik Ewa Grotowska napisał:

    > Ciekawy natomiast jestem jak banki reagują na zmianę nazwiska ?

    W niektórych - missin impossible", szczególnie jak się jest kobieta z
    nowym dwuczłonowym nazwiskiem.
    Wstawienie kreski pomiędzy człony jest niemożliwe w mBanku od roku. I
    nic nie przemówi, że brak tej kreski to tak jak usunięcie każdej innej
    litery z nazwiska.

    ---------------------+
    Dr. Jerzy Kubasik
    Poznan University of Technology
    Faculty of Electronics & Telecommunications
    Chair of Communication and Computer Networks
    ul. Polanka 3, 60-965 Poznan, Poland
    phone: +48 616653939, mobile: +48 601768649
    fax: +48 616653922, e-mail: j...@e...put.poznan.pl
    ---------------------+

  • 8. Data: 2011-01-20 17:41:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Szczerze mówiąc to nie doczytałem się punktu regulującego ten problem

    To weź i doczytaj teraz, nic nie stoi na przeszkodzie.

    Przykładowy rzut oka na:

    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_ot
    wierania_i_prowadzenia_rachunkow_biezacych_w_mBanku.
    pdf

    paragraf 74:

    "Posiadacz rachunku jest zobowišzany informować mBank o każdej
    zmianie danych osobowych [...]
    "miana danych Posiadacza rachunku albo osób go reprezentujšcych,
    których dane sš zarejestrowane w systemie bankowym mBanku,
    wymaga zweryfikowania ich tożsamoœci przez pracownika mBanku
    oraz:
    a) przedstawienia [...]
    [...]
    4. Każda zmiana danych, dokonywana w drodze korespondencyjnej
    wymaga dodatkowo poœwiadczenia własnoręcznoœci podpisu [...]"

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-01-20 17:50:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2011, Telesfor wrote:

    > W niektórych - missin impossible", szczególnie jak się jest kobieta z nowym
    > dwuczłonowym nazwiskiem.

    Powinien mieć zastosowanie p. regulaminu dotyczący nazwisk "nie dających
    się zapisać znakami będącymi polskimi literami".
    Przecież kreska:

    > Wstawienie kreski pomiędzy człony jest niemożliwe w mBanku od roku.
    > I nic nie
    > przemówi, że brak tej kreski to tak jak usunięcie każdej innej litery
    > z nazwiska.

    ...jest właśnie takim znakiem.
    Kto tam siedzi na infolinii, że tego nie wie?? :P

    Jak ktoś nazywa się M*ller (w miejsce "*" wstawić u-umlaut),
    to też ma do wyboru - pozwoli zapisać innymi znakami albo musi spasować.
    Mueller, Miller, Miiller albo do widzenia.
    NowakJeziorański i już.
    Z regulaminu NIE wynika, że identyfikacja rachunku będzie zawierać
    DOKŁADNIE zapisane imię i nazwisko!
    Weź i sprawdź :D

    pzdr, Gotfryd
    (tak, mam konto w mBanku. Nie, nie próbowałem zmienić nazwiska;
    Nie, nie pracuję na infolinii mBanku :P)

  • 10. Data: 2011-01-20 19:36:02
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mueller, Miller, Miiller albo do widzenia.
    > NowakJeziorański i już.
    > Z regulaminu NIE wynika, że identyfikacja rachunku będzie zawierać

    Chyba nie tędy droga... "Kreska w nazwisku" zostala zastąpiona przez
    mBank "spacją w nazwisku" czyli takim samym znakiem bie będącym polską
    literą jak "kreska".

    --
    Telesfor BAUDOT