  • 11. Data: 2007-03-25 09:18:46
    Temat: Re: sprzedaż wartościowej rz eczy na allegro, a podatek...
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > A to przepraszam :-).
    > Moze ktos podrzucic linka do nowelizacji?

    I jak sie to ma do pojecia platnika w rozumieniu poprzedniej wersji ustawy?
    Czy nabywca moze po prostu pomniejszyc naleznosc wysylana na konto
    sprzedajacego o podatek i odprowadzic go do US?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 12. Data: 2007-03-25 09:23:45
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-03-2007 o 11:05:54 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Oczywiście.

    To, przyjmujac zalozenie, ze od jednego goscia srednio wyjdzie po 100zl (w
    gotowce lub prezentach), przy 200 gosciach daje lacznie 400zl do
    odprowadzenia. Niby malo ... ale zawsze cos.

    > :)
    Prezent w zamian za mozliwosc cieszenia sie szczesciem malzonkow i -
    czesto - najedzenia sie przy stole weselnym (wartosc podobna) :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 13. Data: 2007-03-25 09:32:56
    Od: bojster <b...@u...net>

    Pawel wrote:

> [...]
    > Czy nabywca moze po prostu pomniejszyc naleznosc wysylana na konto
    > sprzedajacego o podatek i odprowadzic go do US?

    Ale przecież płaci nabywca, a pomniejszając wpłatę sprawiłby,
    że zapłaci sprzedający...

  • 14. Data: 2007-03-25 09:40:59
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Ale przecie=BF p=B3aci nabywca, a pomniejszaj=B1c wp=B3at=EA sprawi=B3by,
    > =BFe zap=B3aci sprzedaj=B1cy...

    No i o to mniej wiecej pytam. W poprzedniej wersji ustawy funkcjonowalo
    pojecie platnika (ale tylko w scisle okreslonym przypadku), pomimo faktu, ze
    podatek placony byl solidarnie. Co do ogolnej zasady przeciez platnik nie musi
    placic "ze swoich" pieniedzy podatku, on go po prostu odprowadza (przyklad -
    wynagrodzenie w zakladzie pracy, podatek jest placony z pieniedzy zakladu
    pracy czy z Twoich?). Pytam czy dalej funkcjonuje pojecie platnika po
    nowelizacji i czy zostalo rozszerzone, czy tez po prostu zdjeto ze
    sprzedajacego obowiazek solidarnego placenia podatku z kupujacym.

    Innymi slowy nowelizacji nie widzialem (stad moje gdybanie ;-)), a chcialbym
    poznac jej szczegoly...

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 15. Data: 2007-03-25 09:47:44
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.03.2007 Pawel <p...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > nowelizacji i czy zostalo rozszerzone, czy tez po prostu zdjeto ze
    > sprzedajacego obowiazek solidarnego placenia podatku z kupujacym.

    Sprzedający w ogóle przestał być w przypadku umowy sprzedaży podatnikiem.
    Jego nie interesuje ten podatek. Nie widzę też powodu, dla którego to on
    miałby go wpłacać, zamiast nabywcy.

    > Innymi slowy nowelizacji nie widzialem (stad moje gdybanie ;-)), a chcialbym
    > poznac jej szczegoly...

    Gdyby Ci się chciało użyć google, to w czasie krótszym niż napisanie dwóch
    zdań tego posta wszystko byś wiedział. http://podatki.pl/akty/090900a.htm -
    pewnie trzeba się zalogować.

    Art. 4. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, ciąży:

    1) przy umowie sprzedaży - na kupującym;
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 16. Data: 2007-03-25 09:51:24
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    Dobrze, po zapoznaniu sie z art. 4 ust. 1 ujednoliconego tekstu ustawy juz
    wszystko jasne. "Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, ciąży przy

  • 17. Data: 2007-03-25 09:55:15
    Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    > Gdyby Ci się chciało użyć google, to w czasie krótszym niż napisanie dwóch
    > zdań tego posta wszystko byś wiedział. http://podatki.pl/akty/090900a.htm -
    > pewnie trzeba się zalogować.

    Tak, tak juz znalazlem, troche zamieszalem, bo w serwisie z ktorego korzystam
    Ustawa o podatku od czynnosci cywilnoprawnych byla oznaczona jako
    ujednolicona, choc nie byla aktualna. A nie mam z domu dostepu do Lexa. I stad
    moje braki, przepraszam, mea culpa ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 18. Data: 2007-03-25 10:00:50
    Od: bojster <b...@u...net>

    Maciek C wrote:

    > Witam, chciałem się zapytać czy sprzedając na allegro aparat fotograficzny w
    > cenie 3000zł, muszę w świetle istniejących przepisów odprowadzić jakiś podatek?
    > Jeżeli tak to w jakiej wysokości i w jakim czasie od sprzedaży muszę to zrobić?
    > Dodam, że aparat był moją prywatną własnością, w sumie jakiś czas temu kosztował
    > mnie prawie około 5tyś na co mam dokumentację w postaci dowodów zakupu...

    Jak już wcześniej napisano, podatek od czynności cywilnoprawnych (2%)
    cię nie obowiązuje, bo obowiązek jego zapłaty spoczywa nakupującym.
    A więc, jeśli aparat masz od ponad pół roku, nie zapłacisz nic. Jeśli
    jednak masz go krócej niż pół roku, zapłacisz 19% podatku dochodowego.

  • 19. Data: 2007-03-25 11:22:39
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    bojster w swoim poście napisał(a):

> [...]
    > A więc, jeśli aparat masz od ponad pół roku, nie zapłacisz nic. Jeśli
    > jednak masz go krócej niż pół roku, zapłacisz 19% podatku dochodowego.

    Aparat mam od grudnia 2005 roku, także dobrze ponad rok... ale jest jeszcze
    jedna kwestia która mi przyszła do głowy... Aparat sprzedałem wraz z całym
    zestawem akcesoriów, obiektywy itp... Teraz pytanie, co jeżeli niektóre
    akcesoria zostały kupione później? Np jeden obiektyw w lipcu, drugi we wrześniu?
    Dodam, ze wartość każdego z osobna nie przekraczała 1000zł.

    Maciej C

  • 20. Data: 2007-04-02 20:29:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    dOn Sun, 25 Mar 2007, Samotnik wrote:

    > Oczywiście.

    Pozwolę sobie zaprotestować: tylko o ile przekraczają 1000 zł od
    obdarowującego (jeśli darującymi są małżonkowie z majątku wspólnego
    darowizna "zmieści się" do 2000 zł). Włącznie z uwagą o przymrużaniu
    oka jak niżej!

    > :)

    :)
    Ale IMO nie (nie jest tak).
    Otóż biesiadnik przy stole nie otrzymuje darowizny.

    Nie jest to darowizna z tego powodu, ze nie może swobodnie rozporządzać
    co zrobi z położonymi mu przed nosem potrawami - sprawa była poruszana
    tu i ówdzie przy okazji którejś nowelizacji podatku VAT :> i rozwikływania
    problemu takiego, ze danie zaproszonym (do firmy) kontrahentom cukierków
    (zapakowanych) które mogą sobie *wziąć* (...i zabrać do domu), takoż
    cukru i podnych (ale w sposób "umożliwiający zabrania" zamiast konsumpcji
    w czasie i miejscu wymuszonym przez fundatora) darowizną jest.
    Ale postawienie przed gościem herbaty (z cukrem) tudzież innych dóbr celem
    skonsumowania to już jest "zużycie" które darowizną nie jest.
    Wobec faktu iż dziś reprezentacja nie jest KUP rozważanie straciło
    prawdopodobnie znaczenie dla VAT, ale wnioski pozostały.
    Mi się *wydaje*, że może istnieć jakieś zwolnienie z podatku (nie
    wynikające wprost z ustaw podatkowych!) konsumpcji przez gości (znaczy
    że ci goście chyba *również* nie muszą płacić podatku :>), ale tak czy
    siak - obustronnej wymiany DAROWIZN nie ma!

    pzdr, Gotfryd