  • 11. Data: 2008-03-15 14:46:56
    Temat: Re: sprzedaz telefonu zawartosc, prawa do zawartosci?
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:frfbkp$ns$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "M.Sarbinowski" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > O ile dziewczyna wyraziła zgodę na fotografie i w chwili tego miała 15
    > lat,

    Chyba raczej opiekunowie wyrazili zgodę ??

    Pozdrawia mPrzemek

  • 12. Data: 2008-03-15 16:42:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:frgnh6$q2s$1@news.onet.pl...

    > Chyba raczej opiekunowie wyrazili zgodę ??

    Z punktu widzenia postępowania karnego wystarczy jej zgoda. Cywilnie
    zresztą 6też, bo po 13 roku życia masz ograniczoną zdolność prawną, którą
    wyrażenie na pozowanie spokojnie pochłania.

  • 13. Data: 2008-03-15 17:28:47
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Z punktu widzenia postępowania karnego wystarczy jej zgoda. Cywilnie
    > zresztą 6też, bo po 13 roku życia masz ograniczoną zdolność prawną, którą
    > wyrażenie na pozowanie spokojnie pochłania.

    Hmm, to skąd praktyka i womóg posiadanioa zgopdy rodziców w przypadku
    pozowania do zdjęć. I nie chodzi o zlecenia komercyjne, ale także przypadki
    pozowania za zdjęcia w celu powiększenia portfolio.
    Wszędzie (fora i serwisy foto) przytaczany jest właśnie kodeks cywliny na
    poparcie konieczności uzyskania zgody opiekówów prawnych..

    Pozdrawiam Przemek

  • 14. Data: 2008-03-15 17:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bungo pisze:

    > niezupelnie. Zapomnieli Panowie o ochronie dobr osobistych - ewidentnie
    > naruszona zaostala prywatnosc a nawet intymnosc tej dziewczyny. To
    > delikt cywilny, moze zadac zadoscuczynienia w sadzie i kazdy sedzia
    > (zwlaszcza ze to zazwyczaj sedzina) takie zadoscuczynienie zasadzi.

    Cywilnie to się zgadzam, ale tutaj nagle sprawą zajęła się policja -
    dlaczego?

  • 15. Data: 2008-03-15 17:34:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotrek pisze:

    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

    O tym wspomniałem ;)

    Ale IMHO ciężko uznać jednorazowy incydent za rozpijanie...

  • 16. Data: 2008-03-15 17:38:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb pisze:

    > Zaraz zaraz, tylko że art. 202 par. 3 kk mówi o rozpowszechnianiu pornografii
    > z udziałem małoletniego, a więc poniżej lat 18, a nie 15...

    Ale tam jest mowa o produkowaniu w celu rozpowszechniania (czyli autor
    jest "czysty", bo nie miał w planach rozpowszechniania). I rozsyłanie do
    bliskich znajomych to też IMHO nie jest publiczna prezentacja ani
    rozpowszechnianie. Poza tym jeśli miała "prawie 18" to się spokojnie
    wytłumaczy, że był przekonany, że 18 ma.

  • 17. Data: 2008-03-15 18:24:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek Lipski pisze:

    > Hmm, to skąd praktyka i womóg posiadanioa zgopdy rodziców w przypadku
    > pozowania do zdjęć. I nie chodzi o zlecenia komercyjne, ale także przypadki
    > pozowania za zdjęcia w celu powiększenia portfolio.

    Dupochron IMHO.

    Tak samo jak zakład energetyczny i gazownia domagają się zgody
    właściciela prywatnego kawałka drogi na przeprowadzenie mediów, podczas
    gdy wszyscy zainteresowaniu odbiorcy mają w aktach notarialnych
    służebność na ten kawałek na przejście, przejazd i media.

  • 18. Data: 2008-03-15 20:47:20
    Od: "M.Sarbinowski" <m...@p...onet.pl>

    oni byli w zwiazku od dawna..
    popili i tak jakos wyszlo.. jak to mlodzi.. ;/

    chloapk nie mial zamiaru przekazywac tego nikomu dalej..

    a zdjecia poszly jak po lancuszku.. i duzo za duzo osob je ma... ;/

  • 19. Data: 2008-03-15 21:33:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:frh10l$qkl$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Wszędzie (fora i serwisy foto) przytaczany jest właśnie kodeks cywliny na
    > poparcie konieczności uzyskania zgody opiekówów prawnych..

    Z powodu treści art. 17 kc.

  • 20. Data: 2008-03-16 02:09:17
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    To że zapomniał a nie dał świadomie jest nie do udowodnienia.

    IMO sytuacja wygląda tak:
    Chłopak porobił lasce nagie zdjęcia i dał znajomym.
    Jeśli ona sie nie zgodziła na to (najlepiej na piśmie) to chłopak ma
    kłopoty jak każdy pokazujący osobom trzecim czyjeś kompromitujące zdjęcia.
    Może pewnie się bronić że zdjęcia zostały mu wykradzione lub coś takiego.

    Ci co je podsyłali dalej będą się tłumaczyć że działali w dobrej wierze
    domniemywając że ona sie zgodziła skoro zdjęcia powstały, twierdzić że
    nie poznali jej itp.

    To ile ma/miała lat to osobna sprawa nie powiązana bezpośrednio z
    problemem kompromitacji.

    Prawa autorskie nie maja tu nic do rzeczy, to tak jakbyś dał komuś
    zdjęcia z wakacji a potem próbował go ścigać prawami autorskimi bo je
    komuś pokazał.

    Sądzę że winny upowszechnienia jest nabywca telefonu który wszedł w
    posiadanie zdjęć w skutek czyjejś pomyłki i powinien był domyślić się że
    nie mogą one być ujawnione - najwyraźniej działał z zamiarem ośmieszenia
    dziewczyny ze zdjęć.

    Ale ze względu na trudności dowodowe najpewniej oberwie autor zdjęć - za
    nie upilnowanie ich, a nie zdjęcia jako takie.

    Pzdr.