  • 1. Data: 2003-12-23 14:05:51
    Temat: kupowanie klienata ?
    Od: "GHospod" <g...@p...edu.pl>

    Być może , już było ale nie śledzę grupy na bieżąco.

    Zdażyło się coś takiego: zamawiam w pewnej firmie poradnik wraz z aktualiz
    acjami, po 2 miesiącach dostaję kolejną fakturę do zapłaty od firmy o podo
    bnym brzmieniu ale inny adres, inny NIP, więc dzwonię a pani mi mówi że ku
    pili tytł od firmy w której złożyłem zamówieni. Moje pytanie czy można kupić
    tytuł wraz z klientami ? Czy to jest normalne, tym bardziej że nikt nas nie
    poinformował o tym, nie wspomnę już o ochronie danych osobowych... Co wy na

  • 2. Data: 2003-12-23 21:06:04
    Temat: Re: kupowanie klienata ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GHospod" <g...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    Po podpisaniu umowy tamta firma stała się poniekąd Twoim dłużnikiem w
    zakresie obowiązku dostarczania aktualizacji. Zgodnie z prawem bez Twojej
    zgody nie jest w stanie zwolnić się na rzecz innej firmy z tego obowiązku.
    Może co najwyżej podzlecić innej firmie wykonywanie zlecenia, ale i tak to
    ta pierwsza firma odpowiada za realizację. Natomiast pierwsza firma jest
    Twoim wierzycielem w odniesieniu do zapłaty za dostawę aktualizacji i tu
    już może bez Twojej zgody dokonać cesji wierzytelności, czyli generalnie
    może bez Twojej zgody nakazać Ci płacić za usługę innej firmie.

    Ustawo o ochronie danych osobowych w tym wypadku moim zdaniem nie ma
    zastosowania, co było już wałkowane na tym forum kilkukrotnie, więc w
    razie wątpliwości odsyłam do archiwum.

    Reasumując generalnie bez Twojej zgody nie mogli zwolnić się ze
    zobowiązania dostawy aktualizacji (bo jak rozumiem o to chodziło), ale
    dokąd te aktualizacje będą przychodzić, to nie masz za wiele do gadania.
    Gdyby jednak ta druga firma nie wywiązywała się należycie ze zobowiązań,
    to masz roszczenie do pierwszej.