  • 1. Data: 2005-04-18 10:01:21
    Temat: Problem z odliczeniem kaucji w Plus GSM
    Od: "Gosc" <b...@b...pl>

    mam umowe z plus gsm w abonamencie 10zl
    Pewnien miesiac byl wyjatkowy - po 3 tygodniach przedstawiciel firmy
    zadzwonil, ze moje zobowiazanie przekracza juz 300zl i zadaja wplaty
    depozytu 200, bo inaczej tel zostanie wylaczony. Wplaty dokonalem nastepnego
    dnia.
    Faktura jaka otrzymalem nie zawierala korekty na wplacona kwote 200zl
    pomimo, ze byla wystawiona kilka dni, po wplywie na konto plusa mojego
    przelewu (zaksiegowane w systemie bilingowym operatora).
    Zazadalem faktury korygujacej na kwote roznicy czyli moje faktyczne
    zobowiazanie.
    Odpowiedz jest odmowna, moj depozyt zostal przeznaczony na poczek przyszlych
    platnosci.
    Chce rozwiazac umowe (mam 1 miesieczny okres wypowiedzenia), ale nie moge,
    bo nie mam uregulowanego zobowiaznia.
    Dojdzie do absurdu, kiedy operator zacznie mi jeszcze naliczac odsetki za
    niezaplacona fakture.
    Prosze o porade jak mam wybrnac z tej sytuacji, kto ma prawnie racje; nie
    chce bezsensownie nadplacac 200 zl by rozwiazac za miesiac umowe i
    wyczekiwac na zwrot pieniedzy.

    Pozdrawiam - Artur

  • 2. Data: 2005-04-18 10:12:34
    Temat: Re: Problem z odliczeniem kaucji w Plus GSM
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gosc wrote:
    > Chce rozwiazac umowe (mam 1 miesieczny okres wypowiedzenia), ale nie moge,
    > bo nie mam uregulowanego zobowiaznia.

    Rozwiń proszę pojęcie "nie mogę" w oparciu o regulamin Plusa.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-04-18 10:16:56
    Od: "Gosc" <b...@b...pl>

    Zeby rozwiazac umowe w dowolnym momencie, musze miec uregulowana platność za
    miniony miesiac.
    Tak oczywiscie w tym momencie nie jest.

  • 4. Data: 2005-04-18 11:32:04
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Zeby rozwiazac umowe w dowolnym momencie, musze miec uregulowana
    platno?ć za
    > miniony miesiac.

    Umowe mozesz rozwiazac w kazdym momencie.

  • 5. Data: 2005-04-18 17:24:10
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gosc wrote:
    > Zeby rozwiazac umowe w dowolnym momencie, musze miec uregulowana platność
    > za miniony miesiac.

    Tak ci się wydaje, czy jesteś w stanie podać punkt regulaminu, który tak
    mówi?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2005-04-18 17:32:23
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "Gosc" <b...@b...pl> napisał:

    > Odpowiedz jest odmowna, moj depozyt zostal przeznaczony na
    > poczek przyszlych platnosci.

    A co na to mówi Regulamin Plusa? Proszę, oto stosowny fragment:

    "POLKOMTEL ma prawo w trakcie trwania umowy wezwać Abonenta do uiszczenia
    kaucji na zabezpieczenie opłat z tytułu świadczonych usług i innych
    należności. Kaucja podlega zwrotowi w terminie wcześniej ustalonym, chyba
    że nastąpi okoliczność o której mowa w § 13 ust. 7. POLKOMTEL ma prawo
    zatrzymać kaucję przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące licząc od dnia
    uiszczenia kaucji przez Abonenta, chyba że wcześniej nastąpi rozwiązanie
    umowy, o ile nie zachodzić będą przesłanki z § 13 ust. 7."

    Owy paragraf trzynasty w siódmym punkcie zawiera treść:

    "Po bezskutecznym upływie terminu zapłaty wskazanym na rachunku
    telefonicznym, POLKOMTEL ma prawo zaspokoić swoją należność z całej kwoty
    wpłaconej przez Abonenta kaucji."

    Nie czytałeś regulaminu podpisując umowę?

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "My w LPR w ogóle nie zwracamy uwagi na sondaże" - Z. Wrzodak, LPR

  • 7. Data: 2005-04-18 22:15:48
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Ryszard Rączkowski napisał(a):

    > "Po bezskutecznym upływie terminu zapłaty wskazanym na rachunku
    > telefonicznym, POLKOMTEL ma prawo zaspokoić swoją należność z całej kwoty
    > wpłaconej przez Abonenta kaucji."
    >
    > Nie czytałeś regulaminu podpisując umowę?

    1. co to jest depozyt i tczy to to samo co regulaminowa kaucja

    2. Polkomtel już przegrał sprawę o "zaliczanie wpłat na poczet
    przyszłych płatności" - nie mówię tu o kaucji - bo mowa jest o jakimś
    "depozycie"

    MAc

  • 8. Data: 2005-04-20 15:52:18
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał:

    > 1. co to jest depozyt

    A tak trudno sprawdzić w necie? Serwisów prawa sporo mamy. Zdawało mnie
    się, że to grupa n/t prawa, więc proste pojęcia są znane.

    > i tczy to to samo co regulaminowa kaucja

    Nie, nie to samo. W regulaminie +gsm jest mowa o kaucji, nie depozycie. Z
    przyjęciem depozytu Polkomtel miałby problemy natury prawnej.

    > 2. Polkomtel już przegrał sprawę o "zaliczanie wpłat na poczet
    > przyszłych płatności"

    No a co to wnosi do sprawy pytającego?
    Pytający nie wie, co ma robić, więc wskazałem mu, co na ten temat mówi
    regulamin, który MUSIAŁ zaakceptować podpisując umowę o świadczenie usług.
    Ów regulamin nie został uznany za niezgodny z prawem, więc abonent ma
    obowowiązek się doń stosować. Operator też oczywiście. Zatem nie ma tu
    miejsca na dywagacje typu czym się różni depozyt od kaucji oraz czy muszę
    nadpłacać bezsensownie kwoty. Odpowiedzi na te pytania są zawarte w
    przepisach, które podpisujący umowę uznał pisemnie za znane mu.

  • 9. Data: 2005-04-21 06:36:46
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Ryszard Rączkowski napisał(a):

    > A tak trudno sprawdzić w necie? Serwisów prawa sporo mamy. Zdawało mnie
    > się, że to grupa n/t prawa, więc proste pojęcia są znane.

    Ryszard. Ja nie oczekiwałem odpowiedzi na moje pytanie, raczej
    prowokowałem zastanowienie się nad tekstem zarówno pytającego jak i
    Twojej odpowiedzi.

    Pytający pisał o "depozycie" nie o kaucji.
    Ty, każąc mu przeczytać regulamin napisałeś o kaucji.

    IMHO to nie to samo. Jeżeli plus pobrał pieniądze nazywając je
    "depozytem" czy "jakąś tam inną wpłatą na poczet rachunku" to IMHO
    zrobił to bezprawnie i bezprawnie nie chce ich zwrócić tylko zaliczyć
    na poczet następnego rachunku. (mogę się mylić, bo nie chce mi się
    czytać regulaminu i szukać w nim "depozytu")

    Jeżeli jest to "kaucja" i pytający się pomylił/był nieprecyzyjny itp to
    wszystko jest OK.

    Ergo: to ty na pytanie o depozyt napisałeś o kaucji - dlatego pytałem
    czego tak naprawdę zażądał Polkomtel. (wiem, pieniędzy ;-) )

    Pozdrawiam
    MAc

  • 10. Data: 2005-04-21 17:22:40
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał:

    > IMHO to nie to samo. Jeżeli plus pobrał pieniądze nazywając je
    > "depozytem"

    Jeśli pobrał tytułem depozytu, to można sprawę dłubać ale osobiście wątpię
    w to bardzo i stawiam, że wyraz 'depozyt' został użyty przez autora postu,
    nie przez Polkomtela. No ale to mój domysł.

    > to IMHO zrobił to bezprawnie

    Jeśli zażądał depozytu to owszem, bezprawnie, jeśli kaucji, to zgodnie z
    regulaminem.

    > i bezprawnie nie chce ich zwrócić tylko zaliczyć
    > na poczet następnego rachunku.

    Przecież regulamin jasno zezwala.

    > Ergo: to ty na pytanie o depozyt napisałeś o kaucji - dlatego
    > pytałem czego tak naprawdę zażądał Polkomtel. (wiem, pieniędzy ;-) )

    No właśnie to może być interesujace, jednak sprawę znam z czyjegoś postu i
    nie wiem, tytułem czego Plus chciał pieniędzy.