  • 1. Data: 2010-05-31 12:10:23
    Temat: mordobicie kontrolowane?
    Od: kulf0n <k...@b...adresu>

    Czy w naszym kraju możliwe jest umówienie się na mordobicie, tak aby w
    przypadku uszkodzenia ciała sprawca nie poniósł konsekwencji? Chodzi mi
    na przykład o sytuację, kiedy obie osoby zrzekają się roszczeń w
    przypadku, no nie wiem, złamania ręki podczas bójki lub innego
    uszkodzenia. Nie wiem jaki status prawny posiadał kodeks Boziewicza, ale
    czy współcześnie istnieją jakieś przepisy regulujące pojedynki honorowe?

    kulf0n

  • 2. Data: 2010-05-31 12:19:33
    Temat: Re: mordobicie kontrolowane?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 31-05-2010 14:10, kulf0n pisze:
> [...]
    > uszkodzenia. Nie wiem jaki status prawny posiadał kodeks Boziewicza, ale
    > czy współcześnie istnieją jakieś przepisy regulujące pojedynki honorowe?

    Piszę z głowy jakby co - udział w bójce jest karalny.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-05-31 12:23:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kulf0n napisał(a):

    > Czy w naszym kraju możliwe jest umówienie się na mordobicie, tak aby w
    > przypadku uszkodzenia ciała sprawca nie poniósł konsekwencji?

    Oczywiście: szukaj pod hasłem 'sporty walki'. Chyba, że sednem Twojego
    pytania jest status prawny "pojedynków honorowych" - te są zakazane.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 4. Data: 2010-05-31 12:25:37
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Piszę z głowy jakby co - udział w bójce jest karalny.

    Bójka to minimum 3 osoby. Wątkotwórca pisał o "pojedynku". Nie jest to
    karalne.

  • 5. Data: 2010-05-31 12:52:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...

    > Oczywiście: szukaj pod hasłem 'sporty walki'. Chyba, że sednem Twojego
    > pytania jest status prawny "pojedynków honorowych" - te są zakazane.

    no coz, jesli honorowe, to przeciez nie ma sprawcy w razie czego :) no bo
    ten "poszkodowany" honorowo nie bedzie zeznawal przeciw "sprawcy"

  • 6. Data: 2010-05-31 13:04:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kulf0n wrote:
    > Czy w naszym kraju możliwe jest umówienie się na mordobicie, tak aby w
    > przypadku uszkodzenia ciała sprawca nie poniósł konsekwencji?

    Acha. Niech sie zapisza na boks.

  • 7. Data: 2010-05-31 13:05:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...

    > no coz, jesli honorowe, to przeciez nie ma sprawcy w razie czego :) no
    > bo ten "poszkodowany" honorowo nie bedzie zeznawal przeciw "sprawcy"

    a przypadkiem nie jest ściagane z urzędu?

  • 8. Data: 2010-05-31 13:50:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > a przypadkiem nie jest ściagane z urzędu?

    nie wiem, ale zeznania poszkodowanego, tak czy siak sa potrzebne, chyba ze
    na goracym uczynku zostana zlapani

  • 9. Data: 2010-05-31 16:41:30
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > nie wiem, ale zeznania poszkodowanego, tak czy siak sa potrzebne, chyba ze
    > na goracym uczynku zostana zlapani

    Co do zasady ścigane z urzędu (prócz nieciężkich uszkodzeń ciała /
    rozstrojów, które skutkują naruszeniem czynności / rozstrojem niedłuższym niż
    7 dni). Zeznania też niekonieczne - może być zapis monitoringu, przypadkowi
    świadkowie itd., szkoda życia.:)

    Boks (pięściarstwo) ma swoje reguły, zwykłe mordobicie jest z nimi niezgodne.
    Co innego "inne odmiany taekwondo", wu-shu czy "inne odmiany karate", które
    są przecież całkiem legalnymi dziedzinami sportu. Konia z rzędem
    prokuratorowi, który wykaże, że żadna odmiana wu-shu nie przewiduje
    prymitywnego mordobicia. :)

    GK

  • 10. Data: 2010-05-31 17:27:05
    Temat: sporty walki a zejscie z tego swiata
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Nie chcialem zakladac nowego watku poniewaz
    wiaze sie to w pewnym sensie z powyzszym pytaniem.

    Czy jezeli w wyniku legalnej walki - zawody, trening
    (boks, karate itd.), dojdzie do sytuacji iz jeden z zawodnikow
    otrzyma śmiertelny cios, czy w takiej sytuacji jest wszczynane
    sledztwo?

    Drugie pytanie, sporty walki kieruja sie pewnymi regułami,
    czy jezeli zostanie zadany cios np. niezgodnie z dana sztuka
    walki - np. w krtań, kregosłup, czy w przypadku np. smierci
    lub okaleczenia, czy zawodnik sprawca jest sadzony lub
    moze byc pozwany o odszkodowanie/dozywotnia rente
    w przypadku kalectwa?

    Pzdr