  • 1. Data: 2010-05-31 07:17:29
    Temat: Parking w pracy a srające ptaki z drzew u sąsiada
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Może się wdawać, że to śmieszny temat, ale dla mnie poważny. Otóż mam
    miejsce parkingowe w pracy tak nieszczęśliwie usadowione, że akurat pod
    gałęziami z drzewa z sąsiedniej działki. No i oczywiście na gałęziach
    przesiadują gołębie. Wcześniej nie było takiego problemu, miałem stary
    samochód, teraz auto zmieniłem na nowsze i już mam pierwsze ślady na
    masce. Nie wiem czy wiecie, ale ptasie gówno potrafi weżreć się w lakier
    i go zniszczyć. Już pierwsze zniszczenia na masce zauważyłem.
    Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki prawne
    wobec właściciela drzewa.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-05-31 07:33:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (31.05.2010 09:17), G.K. wrote:
> [...]
    > gałęziami z drzewa z sąsiedniej działki. [...]
    > Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki prawne

    Możesz stawiać samochód gdzie indziej. Gdyby sąsiad podstępem zasadził
    drzewa tak żeby urosły w czasie w którym jesteś w pracy, to wtedy
    mógłbyś coś może wskórać. Ale tak - przecież stawiając samochód - wiesz
    o tym że tam są drzewa itd....

    p. m.

  • 3. Data: 2010-05-31 07:37:07
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    > o tym że tam są drzewa itd....

    jesli teren należy do cie, wezwij do wyciencia, jesli nie wytnie to sam masz
    prawo

    jk

  • 4. Data: 2010-05-31 07:40:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 May 2010 09:37:07 +0200, Adam napisał(a):

    > jesli teren należy do cie, wezwij do wyciencia, jesli nie wytnie to sam
    > masz prawo

    Owszem, jednak jeśli to nie są drzewa owocowe -- po przejściu
    odpowiedniej procedury i wniesieniu opłaty ;-)

    "Wezwij do wycięcia" LOL.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 5. Data: 2010-05-31 07:52:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    G.K. wrote:
> [...]
    > i go zniszczyć. Już pierwsze zniszczenia na masce zauważyłem.
    > Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki prawne

    Zwolnij sie z takiej dupiatej roboty, gdzie ptaki na samochody srają.

  • 6. Data: 2010-05-31 08:39:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "G.K." <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki prawne
    > wobec właściciela drzewa.

    wlascicielowi drzewa, to prawnie mozesz co najwyzej skoczyc

    natomiast dla ciebie widze nastepujace wyjscia

    codziennie rano grubo woskowac samochod
    po pracy myc z ptasich odchodow

    nie stawiac tam auta, ewentualnie nie jezdzic nim do pracy

    pogodzic sie z tym, ze samochod jest do jezdzenia, a nie biadolenia, zawsze
    zastanawiali mnie ludzie, co to kupia sobia auto, a potem biadola nad kazda
    ryska nabyta na parkingu, czy ptasim gownem na masce

  • 7. Data: 2010-05-31 08:51:48
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 31 May 2010 10:39:32 +0200, szerszen napisał(a):
    > pogodzic sie z tym, ze samochod jest do jezdzenia, a nie biadolenia, zawsze
    > zastanawiali mnie ludzie, co to kupia sobia auto, a potem biadola nad kazda
    > ryska nabyta na parkingu, czy ptasim gownem na masce

    Ano, dla takich jojczyków najlepszym lekarstwem jest wizyta w Paryżu :)
    Albo - w wersji hardcore - w dowolnym kraju arabskim :>
    Oczywiście wizyta przy użyciu swojego ukochanego wycacusianego
    jeździdełka...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2010-05-31 09:10:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "G.K." <g...@g...pl> writes:

    > pod gałęziami z drzewa z sąsiedniej działki.

    > Czy i co mogę zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście pytam o kroki
    > prawne wobec właściciela drzewa.

    Posłuż się kodeksem cywilnym. Znaczy właściciel terenu niech się
    posłuży.

    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
    ich usunięcia.

    MJ
    PS. Sprawdzić czy nie pomnik przyrody.

  • 9. Data: 2010-05-31 09:28:45
    Od: "Adam" <A...@o...pl>

    > Owszem, jednak jeśli to nie są drzewa owocowe -- po przejściu
    > odpowiedniej procedury i wniesieniu opłaty ;-)

    miałam na myśłi galęzie wystajoince

    jk

  • 10. Data: 2010-05-31 10:06:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 May 2010 11:28:45 +0200, Adam napisał(a):

    > miałam na myśłi galęzie wystajoince

    Bełkot. I to podwójny. Art. 149 kc.