  • 1. Data: 2003-04-11 17:08:28
    Temat: sprawdzenie platnosci ZUS
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    pracodawca twierdzi ze placi za mnie ZUS, ale nie dostaje
    zadnych papierow (w poprzednim miejscu pracy dostawalem
    co miesiac aktualny druk ZUS P ZUA) Czy musze dostawac
    ten druk (zdaje sie ze nie) i pytanie zasadnicze JAK SPRAWDZIC
    czy ZUS jest placony - telefon, pismo do mojego oddzialu ZUS ??
    jak sformulowac zapytanie ? zalaczyc kopie umowy (czas okreslony)?
    czy i w jakim terminie moge sie spodziewac odpowiedi (od reki ?)?

    ZOMO

  • 2. Data: 2003-04-11 20:04:12
    Temat: Re: sprawdzenie platnosci ZUS
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "ZOMO" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jak sformulowac zapytanie ? zalaczyc kopie umowy (czas okreslony)?
    > czy i w jakim terminie moge sie spodziewac odpowiedi (od reki ?)?

    Pracodawca powinien ci co miesiąc dostarczać druk RMUA.
    Napisz pismo do zusu iż w związku z tym iż podejrzewasz, że składki nie są
    przekazywane na twoje konto, prosisz o przesłanie historii twojego konta w
    ZUS za okres od......

    nie zapomnij napisać swój nip, pesel, nr dowodu
    oraz nip regon, (pesel,jeśli to osoba fizyczna) oraz nazwę i adres
    pracodawcy.

    Wyślij na adres zus pracodawcy.

    Możesz też spróbować zadzwonic, ale obawiam się, że odmówią ci odpowiedzi na
    telefon.

  • 3. Data: 2003-04-11 20:30:48
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wyślij na adres zus pracodawcy.
    >
    > Możesz też spróbować zadzwonic, ale obawiam się, że odmówią ci odpowiedzi
    A ja się obawiam że i pismo może nie dać rezultatu. wiele zakładów
    (płatników ) chce sprawdzić swoje konta i jakoś nie zawsze zus może im to
    zrobić, a jak już może to płatnik przywozi do zus dra i przelewy i pani
    sprawdza :)
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-04-11 20:33:52
    Od: "Piotrek" <v...@N...gazeta.pl>

    Obowiązkiem pracodawcy jest dawanie ci co miesiąc czegoś w rodzaju "paska" z
    wynagrodzeniem, gdzie widać wszystkie składniki wynagrodzenia typu
    wynagrodzenie brutto, narzuty na płacę z racji ZUS, oraz narzuty z tytułu
    podatku dochodowego. Jest to formularz, który ma jakąś oficjalna nazwę, nie
    pamiętam teraz jaką. Jeżeli twoj pracodawca nie daje ci takiego rozliczenia
    co miesiąc, to spokojnie możesz go pod pier dolić do urzędu skarbowego i do
    zusu, że łamie twoje podstawowe prawa pracownika.

  • 5. Data: 2003-04-11 21:11:10
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "pawel J" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > (płatników ) chce sprawdzić swoje konta i jakoś nie zawsze zus może im to
    > zrobić, a jak już może to płatnik przywozi do zus dra i przelewy i pani

    A ja dostałem śliczny parustronnicowy wydruk, bez proszenia się.
    Pismo wystarczyło.

  • 6. Data: 2003-04-12 01:16:31
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    "Piotrek" <v...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    do
    > zusu, że łamie twoje podstawowe prawa pracownika.

    ... no i mozesz zaczac szukac nowej pracy !!!:)

    sap

  • 7. Data: 2003-04-12 08:52:54
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > A ja dostałem śliczny parustronnicowy wydruk, bez proszenia się.
    > Pismo wystarczyło.
    Zdradź może jakich argumentów użyłeś w tym pismie
    PawełJ

  • 8. Data: 2003-04-12 10:24:18
    Temat: Odp: sprawdzenie platnosci ZUS
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > ... no i mozesz zaczac szukac nowej pracy !!!:)

    jesli ZUS nie jest placony, jest to opcja do rozwazenia....

    ZOMO