    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawdzenie platnosci ZUS
    Date: Fri, 11 Apr 2003 22:04:12 +0200

    "ZOMO" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b770cg$si5$1@news.onet.pl...
    > pracodawca twierdzi ze placi za mnie ZUS, ale nie dostaje
    > zadnych papierow (w poprzednim miejscu pracy dostawalem
    > co miesiac aktualny druk ZUS P ZUA) Czy musze dostawac
    > ten druk (zdaje sie ze nie) i pytanie zasadnicze JAK SPRAWDZIC
    > czy ZUS jest placony - telefon, pismo do mojego oddzialu ZUS ??
    > jak sformulowac zapytanie ? zalaczyc kopie umowy (czas okreslony)?
    > czy i w jakim terminie moge sie spodziewac odpowiedi (od reki ?)?

    Pracodawca powinien ci co miesiąc dostarczać druk RMUA.
    Napisz pismo do zusu iż w związku z tym iż podejrzewasz, że składki nie są
    przekazywane na twoje konto, prosisz o przesłanie historii twojego konta w
    ZUS za okres od......

    nie zapomnij napisać swój nip, pesel, nr dowodu
    oraz nip regon, (pesel,jeśli to osoba fizyczna) oraz nazwę i adres
    pracodawcy.

    Wyślij na adres zus pracodawcy.

    Możesz też spróbować zadzwonic, ale obawiam się, że odmówią ci odpowiedzi na
    telefon.