  • 1. Data: 2003-04-11 13:15:09
    Temat: Niezapłacone alimenty
    Od: "Robert" <r...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące alimentów. Alimenty zasądzono od marca 2000r. Niestety
    do marca 2001r. ojciec dziecka nie płacił owych alimentów. Ponadto nakazem
    sądu ojciec powinien jeszcze zapłacić za wózek 500zł i adwokata 300zł. Kwota
    alimentów to 250zł. Po napisaniu skargi na komornika, że nie egzekwuje
    alimentów od ojca, ów komornik udał się do ZUS-u i spowodował to, że od
    marca 2001r. alimenty wypłaca ZUS. Sytuacja się komplikuje ponieważ ojciec
    dziecka jest nieuchwytny, nie pracuje w Polsce. Przypuszczalnie pracuje w
    Niemczech "na czarno". Jedynie jego rodzice przebywają w Polsce.
    Pytanie:
    1. Czy można ściągnąć i w jaki sposób, niezapłacone alimenty za okres marzec
    2000r. - luty 2001r.
    2.Czy komornik powinien informować o postępach w sprawie i w jakich
    terminach.

  • 2. Data: 2003-04-12 00:31:23
    Temat: Odp: Niezapłacone alimenty
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Robert <r...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b76evt$h39$...@n...news.tpi.pl...

    skoro komornik nie miał z kogo sciagac to słusznie skierował sprawę do
    funduszu nic na to nie można w tej chwili poradzić ...nie ma zobowiązanego i
    sposobności do ściągnięcia.

    Sandra

  • 3. Data: 2003-04-13 09:37:20
    Temat: Re: Niezapłacone alimenty
    Od: a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska)

    O ile wiem, mozna alimenty sciagnac z rodzicow ojca dziecka. Ale to musi
    byc przeprowadzone sadownie. Moja kolezanka tak zrobila, ale juz sie
    dokladnie nie dowiem, w jaki sposob, bo stracilam ja z oczu...
    pzdr
    A.

  • 4. Data: 2003-04-14 01:17:46
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Agnieszka Śliwowska <a...@b...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@b...pl...
    > O ile wiem, mozna alimenty sciagnac z rodzicow ojca dziecka. Ale to musi
    > byc przeprowadzone sadownie. Moja kolezanka tak zrobila, ale juz sie
    > dokladnie nie dowiem, w jaki sposob, bo stracilam ja z oczu...

    złozenie pozwu przeciwko dziadkom i skierowanie orzeczenia opatrzonego
    klauzula do egzekucji

    Sandra