    From: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawa o zapłatę
    Date: Fri, 17 May 2002 15:19:18 +0200

    Użytkownik "TOOLed"
    > Po prawie roku (!) od rozstania się z firmą przychodzi wezwanie z
    > sądu. Tym razem pozywa mnie właśnie ten pracodawca o zapłatę (jego
    > pozew mija się z prawdą) za niewykonaną pracę. Dodam jeszcze, że
    > pracodawca podpisał ze mną ugodę po moim pozwie o zapłatę, w której w
    > jednym z punktów ujął, że "obie strony ustalają, że inne sprawy
    > dotyczące zatrudnienia pozostają bez zastrzeżeń i nie wnoszą żadnych
    > roszczeń wobec siebie"(ugoda w treści zawierała także kwoty, jakie
    > jest mi winien).
    > I tu właśnie mam pytanie, jak wygląda to od strony prawnej, czy jego
> [...]

    Jezeli pracownik pracuje na umowe o prace i kladzie np. laske na swoja
    prace, ale oczywiscie nie chodzi pijany, przychodzi do pracy, nie kradnie,
    nie zdradza tajemnic slubowych itp. to pracodawca NIE MA PRAWA wstrzymac mu
    wyplaty!!
    Co najwyzej zwalnia go z roboty, ale kase i tak musi mu zaplacic.

    Pozdrawiam
    Wojciech Niemira