  • 1. Data: 2006-05-27 20:25:44
    Temat: sprawa karna się skończyła - teraz czeka sprawa cywilna
    Od: "brydzia" <e...@g...com>

    Witam

    Około stycznia tego roku znajomy dostał wyrokiem sądu rejonowego
    nakaz zapłaty rzekomo skradzionej ze sklepu kwoty. Zapłacił. Koszty
    sądowe zostały mu umorzone. W wyroku była tylko kwota ok 600 zł
    która była sumą dziennych stawek czegoś tam. Zostało to odrobione
    na cele społeczne. Ma wyrok roku więzienia w zawieszeniu na 3 lata i
    dozór kuratora.
    Prawie pół roku po zakończeniu sprawy karnej i wykonaniu wyroku
    poszkodowany założył sprawę cywilną w której żąda zwrotu
    kosztów napraw. W sprawie karnej była mowa tylko o jednej wybitej
    szybie i konieczności wymiany kraty. Facet nie miał faktur na
    naprawę szkody (prosił o to sędzia). Wtedy określił na oko straty
    na kwotę ok 600 zł. Teraz żada ponad 900zł za 2 szyby, kratę i
    jakiś piecyk o czym nie było mowy w sprawie karnej.
    Jak na moje oko facet kręci niemiłosiernie. Ze skepu z obuwiem
    zniknęło wtedy 7 (!!!) zł. Winę ustalono pomimo zeznań świadków
    którzy stwierdzili że mój znajomy w dniu i o godzinie w której
    było dokonane włamanie przebywał w domu. Każdy z 3 pracowników na
    sprawie karnej twierdził iż to on następnego dnia otwierał sklep i
    to on wezwał policję. Niecałe 2 tyg później było ponownie
    włamanie do tego samego sklepu. Wtedy skradziono 2 pary butów. Jak
    dla mnie facet chce wyłudzić odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej
    i osoby którą sąd jakimś cudem uznał winnym.

    Czy jest sposób by udowodnić że mimo wyroku skazującego w sprawie
    karnej mój znajomy nie jest winny tego o co został oskarżony?
    Co mu grozi tym razem?
    Można uniewinnić go w tej sprawie albo maksymalnie zmniejszyć kwotę
    którą mimo wszystko będzie musiał zapłacić?

    Proszę o w miarę szybką odpowiedź
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-28 07:00:01
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "brydzia" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam

    >Czy jest sposób by udowodnić że mimo wyroku skazującego w sprawie
    >karnej mój znajomy nie jest winny tego o co został oskarżony?

    nie... sad cywilny jest zwiazany wyrokim skazujacym sady karnego

    >Co mu grozi tym razem?

    bedzie zmuszony zaplacic powodowi odszkodowanie w wysokosci takiej jak
    wykaze powod
    >Można uniewinnić go w tej sprawie albo maksymalnie zmniejszyć kwotę
    >którą mimo wszystko będzie musiał zapłacić?

    sad cywilny nie orzeka o winie karnej ale oczywiscie powod moze nie vbyc ws
    tanie wykazac ,ze szkoda byla taka a nie mnejsza

  • 3. Data: 2006-05-28 16:01:46
    Od: "brydzia" <e...@g...com>

    a można podać wątpliwości to że nagle znalazły się jakieś
    dodatkowe szkody o których nie było mowy w sprawie karnej? facet nie
    miał wtedy żadnych faktur (co jeśli nagle stwierdzi że faktury ma w
    swoim posiadaniu?)

  • 4. Data: 2006-05-28 18:16:16
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "brydzia" <e...@g...com> napisał w wiadomości