  • 1. Data: 2006-01-26 12:28:26
    Temat: sprawa becikowego ...
    Od: "@dams" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    chciałby się dowiedzieć jednej kwestii dotyczącej becikowego (bo sa bardzo
    różne informacje... może wypowie się osoba znająca na prawie etc).

    Becikowe otrzymają rodzice dzieci urodzonych 3 miesiące przed:
    a) publikacją ustawy w Dzienniku Ustaw
    b) publikacją ustawy + 14 dni (uprawomocnienie)

    Ważne jest to dla mnie bo moje kochaniątko urodziło się 8 listopada ... a
    1000 na drodze nie leży ;]

    dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
    DADY @dams

  • 2. Data: 2006-01-26 13:26:05
    Temat: Re: sprawa becikowego ...
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    "@dams" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ważne jest to dla mnie bo moje kochaniątko urodziło się 8 listopada ... a
    > 1000 na drodze nie leży ;]

    W sumie to mozesz wziac 2000zł w sumie, ale zalezy od dochodów, 1000zł jest dla
    kazdego dziecka, ktore nie ma 3 miesiecy w dniu złożenia wniosku, a drugie 1000zł
    zalezy od dochodów, trzeba złożyć wniosek wtedy sie zobaczy.

  • 3. Data: 2006-01-27 06:39:44
    Od: "zjan" <z...@t...pl>

    W ustawie o "becikowym" stoi, że wchodzi ona w życie po 14 dniach od
    ogłoszenia jej w Dz.U. i od dnia wejścia w życie będą wypłacane.

  • 4. Data: 2006-01-27 07:52:56
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    [wchodzi ona w życie po 14 dniach od ogłoszenia jej w Dz.U. i od dnia
    wejścia w życie będą wypłacane]

    Tak, ale zgodnie z interpretacją Ministerstwa Pracy i Polityki
    Społecznej, dotyczy to dzieci urodzonych do 3 miesięcy sprzed wejscia w
    życie ustawy (w skrócie: becikowe należy się po złożeniu wniosku DO 3
    MIESIĘCY OD URODZENIA DZIECKA) tj, od dnia 9 listopada 2005 r. włącznie.
    Sądzę, że się nie łapiesz.

    Szczegóły w dzisiejszej GP.