  • 1. Data: 2004-06-17 14:03:02
    Temat: spozywanie alkoholu w sklepie, przed sklepem
    Od: "m" <m...@o...pl>

    maly sklepik wiejski, w nim dozwolona sprzedaz alkoholu. w zwiazku z tym, :

    1. czy dozwolone jest spozywanie alkoholu/piwa/ w tym sklepie? jesli nie, to z
    czego wynika zakaz i kto popelnia przestepstwo/wykroczenie - tylko pijacy, czy
    i sprzedawca.

    2. czy dozwolone jest spozywanie alkoholu /piwa/ przed sklepem. z czego wynika
    ewentualny zakaz. dla ulatwienia:-))) dodam, ze miejsce przed sklepem to nie
    plac, ulica ani tez park.

    pzdr

  • 2. Data: 2004-06-17 16:32:20
    Temat: Re: spozywanie alkoholu w sklepie, przed sklepem
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    m napisał:

    > maly sklepik wiejski, w nim dozwolona sprzedaz alkoholu. w zwiazku z tym, :
    (...)

    Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    Pzdr
    PWZ

  • 3. Data: 2004-06-17 18:14:43
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
    > przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    powiedziales, co wiedziales? czy tak zgadujesz?jesli wiesz, odpowiedz, podaj
    konkretne artykuly, bo z tej ustawy nie wynika jednoznaczna odpowiedz. chyba,
    ze jestes asystentem u wrozki.

  • 4. Data: 2004-06-17 18:30:10
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    m wrote:
    > powiedziales, co wiedziales? czy tak zgadujesz?jesli wiesz, odpowiedz, podaj
    > konkretne artykuly, bo z tej ustawy nie wynika jednoznaczna odpowiedz. chyba,
    > ze jestes asystentem u wrozki.

    Przeczytałeś choć ustawę? Jeśli tak to sprecyzuj jakie masz wątpliwości?

    KG

  • 5. Data: 2004-06-17 20:51:39
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    m napisał:

    > powiedziales, co wiedziales?

    Tak jest. Kiedy sam przeczytasz, będziesz wiedział to samo co i ja.
    Czytać potrafisz, a do zrozumienia dotyczących przytoczonego przez
    ciebie przypadku przepisów niewiele więcej potrzeba. No, chyba że tego
    nie posiadasz, ale tutaj nie pomoże nawet najbardziej tęgi umysł
    prawniczy.
    EOT

    Z poważaniem
    PWZ

    --
    O tempora, o mores!

  • 6. Data: 2004-06-17 21:14:51
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Przeczytałeś choć ustawę? Jeśli tak to sprecyzuj jakie masz wątpliwości?

    watpliwosci podalem. ale widac, ze masz problemy ze zrozumieniem.

    eot nie mowie, bo nadal czekam na rozsadna odpowiedz.

  • 7. Data: 2004-06-17 21:17:51
    Od: "m" <m...@o...pl>

> [...]
    > ciebie przypadku przepisów niewiele więcej potrzeba. No, chyba że tego
    > nie posiadasz, ale tutaj nie pomoże nawet najbardziej tęgi umysł

    szkoda, ze Ty tylko czytac potrafisz a masz klopoty ze zrozumieniem. z ustawy
    nie wynika bowiem odpowiedz na moje pytania. ale przeciez dla ciebie to bez
    jakiejkolwiek roznicy. wazne, ze cos sie dzieje. a czy cos dobrego, czy zlego,
    czy cos sensownego, czy bezsensownego - to przeciez dla ciebie bez roznicy!!!!!

  • 8. Data: 2004-06-18 07:18:54
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "m" <m...@o...pl> napisał:

    > watpliwosci podalem. ale widac, ze masz problemy ze zrozumieniem.

    M, nie rob z siebie idioty/idotki tylko przeczytaj dokladnie ustawe.
    A jak bedzie Ci malo, to zerknij do archiwum grupy. Temat ten byl
    bowiem juz wielokrotnie poruszany. Tyle, ze widze ze Ci sie nie chce
    i chcesz, zeby ktos podal Ci wszystko na tacy.

    Mozesz zdefiniowac swoja plec? Przed rokiem byles/as Marta,
    czy teraz cos sie zmienilo, ze piszesz uzywajac formy meskiej?

    (mrk)

  • 9. Data: 2004-06-18 20:48:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wynika
    > ewentualny zakaz. dla ulatwienia:-))) dodam, ze miejsce przed sklepem to

    To przede wszystkim zależy od posiadanego zezwolenia. Umieść w sklepie w
    widocznym miejscu zakaz spożywania alkoholu na miejscu i nie otwieraj
    klientom butelek. Po za tym pobieraj kaucję za butelki. Wówczas w razie
    ujawnienia pijącego nie poniesiesz odpowiedzialności z tego tytułu.
    Organizowanie ogródka piwnego, to już jest organizowanie sprzedaży w celu
    spożycia na miejscu - przynajmniej w znanych mi przypadkach tak orzekały
    sądy.

    Odpowiedzialność pijących wymaga już rozważenia szczegółów. W sumie dokąd
    stoją w sklepie i piją alkohol z tego sklepu, to tak naprawdę niewiele im
    można zrobić. Jeśli wyjdą przed sklep, to trzeba się zastanowić, czy jest
    to miejsce, w którym zabronione jest spożycie alkoholu. Miejsca te
    wymieniono w Ustawie o wychowaniu w trzeźwości. Tak bliżej początku, ale
    nie mam jej pod ręką. Tam też znajdują się zresztą przepisy karne związane
    z tym tematem.

  • 10. Data: 2004-06-19 09:49:39
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@p...pl>

    Halo, halo. Jako spec od zezwolen alkoholowych, wyjasniam:

    Sprzedawca, który posiada zezwolenie na sprzedaz alkoholu do wylącznie do
    spozycia poza miejscem sprzedazy, zezwalajac na spozywanie go w miejscu
    sprzedazy, czyli w sklepie narusza warunki zezwolenia, ktore posiada i
    popelnia hmmm przestepstwo. I nie pomoze tu wywieszka o zakazie spozywania
    alkoholu w sklepie, bo tak czy inaczej nie dopelnia obowiazku nadzoru a
    siebie naraza na cofniecie zezwolenia, ktore posiada.

    Zgodnie z ustawa z dani 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzezwosci i
    przeciwdzialaniu alkoholizmowi:

    Art. 43. 1. Kto sprzedaje lub podaje napoje alkoholowe w wypadkach, kiedy
    jest to zabronione, albo bez wymaganego zezwolenia lub wbrew jego warunkom
    [ a warunek w tym wypadku to wlasnie sprzedaz alkoholu wylacznie
    wymienionego w zezwoleniu oraz przez sprzedawce i w miejscu wymienionym w
    zezwoleniu, oraz wymog sprzedazy do spozycia go poza miejscem sprzedazy],
    podlega grzywnie.
    2. Tej samej karze podlega kierownik zakładu handlowego lub
    gastronomicznego, który nie dopełnia obowiązku nadzoru i przez to dopuszcza
    do popełnienia w tym zakładzie przestępstwa określonego w ust. 1.
    3. W razie popełnienia przestępstwa określonego w ust. 1 albo 2 można orzec
    przepadek napojów alkoholowych, chociażby nie były własnością sprawcy, można
    także orzec zakaz prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na
    sprzedaży lub podawaniu napojów alkoholowych.
    4. Orzekanie w sprawach o przestępstwa określone w ust. 1 i 2 następuje na
    podstawie przepisów o postępowaniu karnym.

    Art. 43 [1]. 1. Kto spożywa napoje alkoholowe wbrew zakazom określonym w
    art. 14 ust. 1 i 2a-6 [ ulice,place,parki itp, itd] albo nabywa lub spożywa
    napoje alkoholowe w miejscach nielegalnej sprzedaży, albo spożywa napoje
    alkoholowe przyniesione przez siebie lub inną osobę w miejscach wyznaczonych
    do ich sprzedaży lub podawania,
    podlega karze grzywny.[ 100 zl wg taryfikatora mandatow]
    2. Usiłowanie wykroczenia określonego w ust. 1 jest karalne.
    3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec
    przepadek napojów alkoholowych, chociażby nie były własnością sprawcy.

    Ogrodki piwne moga byc wylacznie przed punktami sprzedazy posiadajacymi
    zezwolenia na gastronomie, czyli do spozycia w miejscu sprzedazy, ale tu
    wchodza w gre rowniez przepisy sanitarne.

    We wszelkich sprawach "alkoholowych" zawsze sklonna do wyjasnien

    Joanna Grynfelder