  • 1. Data: 2004-06-17 14:02:46
    Temat: Wygrałem sprawe, tylko co dalej ?
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Witam,

    Sprawa dotyczy Sądu Pracy:

    Dzisiaj dowiedziałem się telefonicznie, że wygrałem zasądzoną kwotę wraz z
    odsetkami i że wyrok nie jest prawomocny (musi upłynąć 21 dni). Okazało się,
    iż mimo mojego wniosku w pozwie Sędzina nie nadała wyrokowi natychmiastowej
    wykonalności. Wychodzi na to, że pewnie pracodawca będzie składał apelację a
    moje pieniądze zaczną się oddalać coraz bardziej.

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie jestem prawnikiem a nie bardzo wiem jak się
    teraz w tej sytuacji poruszyć. Wiem jedynie, że na jakikolwiek ruch ma 7 dni
    (prawda?).
    Można podobno złożyć wniosek do sądu o nadanie wyrokowi rygoru
    natychmiastowej wykonalności tylko czy jest szansa, że sędzina nada taki
    rygor?
    Wystąpić z wnioskiem o doręczenie i uzasadnienie wyrku ? jest mi to
    potrzebne do czegoś teraz ?

    Jakie mogą być teraz prawdopodobne scenariusze wydarzeń w tej sytuacji?

    Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc.
    Hanskie

  • 2. Data: 2004-06-17 14:54:29
    Temat: Re: Wygrałem sprawe, tylko co dalej ?
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > wykonalności. Wychodzi na to, że pewnie pracodawca będzie składał apelację a
    > moje pieniądze zaczną się oddalać coraz bardziej.

    A to bardzo dziwne... bo przeciez, na mocy art. 477 z dwojka kpc sad nadaje z
    urzedu klauzule natychmiastowej wykonalnosci wyrokowi wydanemu w sprawie z
    zakresu prawa pracy. jezeli tego nie zrobil - proponuje zlozyc wniosek o
    uzupelnienie wyroku w tej mierze. Zob. art. 351 kpc - masz na to 2 tygodnie od
    ogloszenia wyroku.

  • 3. Data: 2004-06-17 15:52:43
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Użytkownik "M" <t...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakresu prawa pracy. jezeli tego nie zrobil - proponuje zlozyc wniosek o
    > uzupelnienie wyroku w tej mierze. Zob. art. 351 kpc - masz na to 2

    Problem jest taki tylko, że oni mają mi oddać 3 wypłaty a nie jedną +
    dodatkow odsetki ustawowe a art 477[2] mówi:

    "Art. 477[2]. § 1. Zasądzając należność pracownika w sprawach z zakresu
    prawa pracy, sąd z urzędu nada wyrokowi przy jego wydaniu rygor
    natychmiastowej wykonalności w części nie przekraczającej pełnego
    jednomiesięcznego wynagrodzenia pracownika."

    Co w tym wypadku ? grozi mi aplecja pracodawcy, kolejne rozprawy i lata
    czekania ?

    Pozdrawiam, Hanskie

  • 4. Data: 2004-06-17 16:12:33
    Od: "E." <e...@o...pl>

    Paranoja, to trzeba w takim razie zakładać 3 sprawy a nie jedna, zeby szybciej
    poszło?????

    E.

  • 5. Data: 2004-06-17 18:48:03
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Paranoja, to trzeba w takim razie zakładać 3 sprawy a nie jedna, zeby
    szybciej
    > poszło?????

    Żeby szybciej poszło to najlepiej chyba być miekkim i nie zakładać sprawy w
    sądzie. Wtedy człowiek będzie zdrowszy i spokojniejszy. Kto mi zwróci za te
    nerwy i urlopy w nowej pracy z okazji tych rozpraw przeciąganych przez
    pozwanego pracodawcę.

    Pozdrawiam, Hanskie

  • 6. Data: 2004-06-18 13:44:32
    Temat: Re: Nikt nie wie co mógłbym zrobić?
    Od: "Hanskie" <h...@s...wp.pl>

    Bardzo Was proszę o pomoc i poradę bo nie wiem co robić aby jakoś odebrać od
    byłego "pracodawcy" to co się mi należy. Nie uśmiecha mi się znowu chodzić
    następne lata po sądach i się denerwować.

    Pozdrawiam serdecznie i Bardzo proszę o jakąś pomoc.
    Hanskie