    From: Usrobo <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spolka z o.o. sp komandytowa
    Date: Sat, 13 Mar 2010 16:27:11 +0100

    jako ze coraz wiecej widze takich podmiotów
    chcialbym usystematyzować wiedzę na ten temat

    proszę, jesli sie myle wyprowadzić mnie z błędu

    sp. z o.o. komandytowa zaklada sie po to zeby m.in. uniknąć podwójnego
    opodatkowania zysków ?

    zeby powołać taki "twór"
    trzeba zalożyć spolkę z o.o. a nastepnie zalożyć spółkę komandytową w
    której ta spolka z o.o. bedzie komplementariuszem, a reszta wspolników
    komandytariuszami ?

    oczywiście obie te spolki będa istniały wiec obie bedą musialy rozliczać
    sie z US, ZUSEM, KRSem ?

    mam rozumieć ze pracowników zatrudnia społka komandytowa, wszelkie
    zobowązania i należności są tez na społkę komandytową ?

    tak wiec czy spolka z o.o. ma jakiś dochód? bedzie sie rozliczac ? jesli
    tak to z czego ? z zadządzania spolką komandytowa?

    czy zarząd takiej spółki komandytowej moze być zarządem spolki z o.o.
    czy wrecz nie powinien ?

    Michał