  • 11. Data: 2014-09-10 22:35:07
    Temat: Re: spolka cywilna a referencje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Krzychu" <v...@w...pl> napisał

    > Będą, pod warunkiem że zaznaczy, że nie są jego tylko spółki, w któej był
    > współnikiem. One należą zarówno do niego jak i wspólnika A.

    Robercie, czy jakbyś miał jakieś zobowiązanie solidarne, może być
    weksel dla przykładu, wystawiony przez dwie osoby A i B, to
    z uśmiechem na ustach zaakceptowałbyś przeniesienie zobowiązania
    na indywidualne?

    Bo odpowiedzialność za zobowiązania SC jest solidarna właśnie,
    więc referencja na mój gust oznacza, że dający referencję
    uważa, iż SOLIDARNA odpowiedzialność A i B jest wiarygodna.
    To nie oznacza, że (zdaniem dającego referencję) każdy z nich
    z osobna jest wiarygodny.
    IMO oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-09-10 22:38:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2014, Krzychu wrote:

    > Czy też należy je podzielić na pół? (bo udział
    > wspólników 50%/50%)?

    Właśnie natknąłeś się na problem odpowiedzialności
    solidarnej. Jej cechą główną jest fakt, że jest
    "niepodzielna".
    Przekładając na materialne, SC stanowi odpowiednik
    dyskowego RAID1 :>
    Rozdzielenie zobowiązanych solidarnie stanowi mniej
    więcej odpowiedni spadek wiarygodności.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-09-10 22:41:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2014, Krzychu wrote:

    > Czy też jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przekształcenie w spółkę
    > jawną?

    Zważ, że za wcześniejsze zobowiązania wspólnicy SC odpowiadają jako
    wspólnicy SC. Niby dlaczego dla wierzytelności (a taka referencja
    stanowi jakby nie patrzeć "wartość") miałoby być inaczej?
    IMO, referencja udzielona SC znaczy literalnie to co znaczy:
    stwierdza, że SOLIDARNA odpowiedzialnośc KONKRETNYCH osób
    zapewnia wiarygodność ich przedsięwzięcia.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-09-10 23:16:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > uważa, iż SOLIDARNA odpowiedzialność A i B jest wiarygodna.
    > To nie oznacza, że (zdaniem dającego referencję) każdy z nich

    Toteż włąśnie podkreśliłem, że o ile zaznaczą, że referencje dotyczą innej
    firmy,w któej działali, to wszystko jest OK! Można to wziąć pod uwagę przy
    analizie. Ale przedstawienie tego jako własnych referencji jest oszustwem.

  • 15. Data: 2014-09-11 14:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Toteż włąśnie podkreśliłem, że o ile zaznaczą, że referencje dotyczą innej
    > firmy,w któej działali, to wszystko jest OK!

    W sumie racja :)
    To ja poproszę o potraktowanie mojego postu jako zaakcentowania tej uwagi :)

    pzdr, Gotfryd