  • 21. Data: 2013-02-15 14:39:34
    Temat: Re: spolka cywilna a CEIDG
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 14:10, jureq pisze:

    > Nie. Bo ZUS płaci się od "prowadzenia działalności gospodarczej w ramach
    > sc" a nie od "realizowania innych celów gospodarczych w ramach sc"

    Co to jest "cel gospodarczy" nie będący działalnością gospodarczą?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2013-02-16 11:46:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, Liwiusz wrote:

    > Co to jest "cel gospodarczy" nie będący działalnością gospodarczą?

    Coś, co nie powoduje przychodów, a może wypełniać pozostałe
    znamiona DG (z zatrudnianiem pracowników włącznie).
    Fakt, że ustawodawca posługuje się w KC "społeczno-gospodarczym
    przeznaczeniem prawa" w oderwaniu od działalności gospodarczej
    wskazuje, iż same "gospodarcze" nie implikuje "działalności".
    Takoż, jak pożyczysz mi w celach rozrywkowych jakiś swój sprzęt
    osobisty (muzyczny, RTV, paralotnię...) to zobowiąznie do
    "prawidłowej gospodarki" sprowadza się do właściwego użytkowania,
    a nie związku z DG.

    Akurat zapodanie dobrego przykładu nie jest łatwe, bo
    w większości takich przypadków istnieją już przepisy
    szczególne.
    Przykładowo dla wspólnoty mieszkaniowej :>
    To jest przykład tworu, który JAKBY nie był uregulowany
    odrębnymi przepisami, doskonale nadawałby się na SC,
    a w przypadku kiedy wspólnota nie osiąga przychodów
    (nic nikomu nie wynajmuje) nie stanowiłby DG.
    Wspólnicy osiągają inne wspólne cele niż zarobkowe,
    co "gospodarce" zasobem nie przeszkadza.

    Rzeczywiście, przywoływani tu w przeszłości stawiacze
    wspólnego płota, nadają się na "niezarobkowy cel gospodarczy".
    Czyż nie? :D

    pzdr, Gotfryd