    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek - sprawy formalne.
    Date: Mon, 10 Dec 2007 18:44:08 +0100

    Użytkownik "janist" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fjjra3$7mj$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > musze przeprowadzic postepowanie spadkowe. Plan jest taki, ze zlozony
    > zostanie wniosek o dzial spadku i w ramch tego wnioku sad przeprowadzi
    > nabycie spadku. Dodatkowa informacja jest to, ze pomiedzy spadkobiercami
    > nie ma sporu.

    Najpierw wnosi się o nabycie a potem o dział spadku. Ewentualnie łącznie.

    > Mam w zwiazku z tym kilka pytan natury formalnej:
    > 1. Wniosek bedzie o dzial spadku. Czy pisac w nim rowniez aby sad
    > stwierdzil nabycie spadku? Czy tez sad zrobi to niejako z automatu?

    Powinien zwrócić wniosek jako bezzasadny. Nie można dzielić czegoś czego się
    nie posiada.

    > 2. Do jakiego sadu skaladac wniosek? Cywilnego? Jaka jest prawidlowa nazwa
    > sadu?

    Do Rejonowego, wydział Cywilny.

    > 3. Do jakiego sadu skaladac wniosek ale w sensie lokalizacji? Wlasciwego
    > dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy czy zmarlego?

    Mam takie lekkie wrażenie, że pisząc pytanie nawet nie zajrzałeś do Kodeksu
    Cywilnego..... zmarłego.

    > 4. Jaka bedzie wysokosc oplaty?

    Na stronie każdego sądu są podane takie informacje z wnioskiem itd.
    Wysokości nikt ci tu nie poda bo o ile sprawa o nabycie spadku oraz
    oświadczenia o przyjęcieu spadku mają opłaty stałe, to dział jest obciążony
    opłatą ułamkową od warotści spadku.

    > 5. W jaki sposob dokonac wplaty? Mozna w dniu posiedzenia w kasie sadu i
    > przyniesc jakis kwitek na posiedzenie?

    Wraz z wnioskiem dodajesz KP z kasy lub potwierdzenie przelewu na konto
    sądu.