  • 1. Data: 2011-02-03 18:55:40
    Temat: spadek na małżeństwo
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    sytuacja jest następująca:
    rodzice sprzedają dwa mieszkania, kupują za to dom z działką, z czego od
    razu przy przepisie chcą działkę i część domu przekazać synowi (lub synowi i
    synowej - są małżeństwem, bez rozdzielności majątkowej).
    W jaki sposób najlepiej wykonać tą procedurę aby uniknąć wysokiego
    opodatkowania? w urzędzie skarbowym powiedziano mi, że w przypadku takiego
    przepisu (darowizna?) synowa będzie musiała zapłacić 7% wartości
    nieruchomości - czy da się tego uniknąć (np. przepisanie tylko na syna czy
    też chwilowa- na czas przepisu- rozdzielność majątkowa). A może w US
    wprowadzono mnie w błąd i jeśli dziedziczy to syn czy też małżonkowie to
    podatku się nie płaci?

    Lukasz

  • 2. Data: 2011-02-03 22:06:15
    Temat: Re: spadek na małżeństwo
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Można dokonać darowizny tylko na syna (bez podatku) a potem syn może
    rozszerzyc wspólnotę majątkową z żoną o ten majątek (też bez podatku,
    ale z kolejną opłatą za notariusza i pewnie za księgi wieczyste).

    A w ogóle to kwoty przy nieruchomościach są na tyle duże, że warto
    wydać parę groszy na fachową poradę prawną, zamiast kierować się
    opinią niewiadomogo z internetu.

    MJ