  • 1. Data: 2008-01-06 12:56:20
    Temat: spadek i prawa do niego - troche zagmatwane
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Mam następujące pytanie. Lokalizacja Rzeszów (jeśli cokolwiek to pomoże):

    Moja babcia wraz ze swoim mężem i moim dziadkiem, wybudowała dom. W domu
    mieszkała babcia, dziadek, ich dwoje synów i siostra babci. Zaczęli
    budować nowy dom. W momencie kiedy budowa była praktycznie ukończona,
    dziadek rozwiódł się z moją babcią i budowa stanęła. Dziadek ożenił się
    ponownie. Dzieci jego drugiej żony nie były jego. Po śmierci dziadka,
    jego druga żona zwróciła się z nieco.. #$% pytaniem do pierwszej żony
    dziadka co z drugim domem który dziadek zaczął budować z babcia. Nie
    wiem jak to się stało ale pieniądze z drugiego domu zostały podzielone
    między drugą zonę dziadka (która de facto nie włożyła w ten dom nawet
    złamanego centa) i moją babcię, która de facto (bez większej pomocy
    dziadka) sama budowała i nadzorowała budowę. Sprawa drugiego domu
    została zamknięta. W międzyczasie umarła siostra babci, przepisując
    swoją połowę pierwszego domu, babci. Babcia umarła niedawno przepisując
    wszystko jednemu z synów. Niedawno też umarł ten syn i został jego brat.
    Pytanie brzmi czy komukolwiek należy się ten dom poza ostatnim żyjącym
    synem babci?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Brycki

  • 2. Data: 2008-01-07 09:23:45
    Temat: Re: spadek i prawa do niego - troche zagmatwane
    Od: PG <p...@o...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):
> [...]
    > wszystko jednemu z synów. Niedawno też umarł ten syn i został jego brat.
    > Pytanie brzmi czy komukolwiek należy się ten dom poza ostatnim żyjącym

    Czyli jednym słowem pytasz czy: po śmierci brata Twojego taty, który
    miał dom, dom należy się w jakiejś części komuś z rodziny do której
    wszedł Twój dziadek po rozwodzie z Twoją babcią.

    PG