    From: "Darek" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: służebność drogi - niebezpieczeństwa
    Date: Tue, 21 Apr 2009 14:52:02 +0100

    pl.misc.budowanie; pl.sco.prawo

    Witam

    Mam ci ja działkę przy drodze powiatowej. Projekt tak
    domu tak poskladalem ze wjazd mial byc od strony powiatowki.
    Jednak gdy sie przekonalem ile kasy mnie moze kosztowac wjazd
    + projekt to tak troche przemyslalem sprawe i zastanawiam sie nad zmiana
    projektu.

    Pod katem 90 stopni do drogi powiatowej biegnie wzdluz drugiego
    boku mojej dzialki prywatna droga polna (wlascicielem jest czlowiek ktory
    sprzedal mi dzialke, ponadto mam tez zapisana bezplatna sluzebnosc tej drogi
    w akcie notarialnym). Poprosilem o taka zmiane WZ abym mogl takowy wjazd
    wykonac od tej polnej drogi rowniez - gmina sie przychylila.

    Teraz pytanko, czy nie jest to aby ryzykowne wykonywanie zjazdu z drogi
    prywatnej. Czy kiedys moge miec jakies problemy z placeniem "myta",
    lub zniesieniem sluzebnosci. Zapis w akcie mowi: "ze dla mojej dzialki
    ustanawia
    sie bezplatna sluzebnosc drogi polozenej na dzialce nr.xxx.

    Niby rozmawialem z notariuszem u ktorego byl podpisywany akt i twierdzi,
    ze z takiej sluzebnosci nie mozna zniesc. Jednak nie jest to sluzebnosc
    drogi koniecznej!!

    Pzdr
    Darek