  • 1. Data: 2007-01-13 03:04:45
    Temat: slub zawarty za granica, jakie dokumenty?
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Slub zawarlismy za granica ( Stany Zjednoczone - Las Vegas ), oboje
    jestesmy Polakami, w zwiazku z tym chcielismy zalegalizowac nasz slub w
    Polsce i tu zaczynaja sie schody.
    W Urzedzie potrzebujemy dokumenty potwierdzajace zawarcie malzenstwa,
    mamy marriage certificate (czyli akt malzenstwa i jego kopie) i
    Apostille
    ( http://www.state.gov/m/a/auth/c1267.htm ) wiecej dokumentow nie
    jestesmy w stanie zgromadzic, szefowa Urzedu powiedziala, ze te
    dokumenty nic jej nie mowia, bo na zadnym z nich nie ma polskiego
    adresu i nie ma imion rodzicow, powyzsze dane podawalismy, ale byly one
    potrzbne tylko do wydania marriage license (papierka pozawalajacego na
    zawarcie slubu w usa), na akcie slubu sa tylko nasze podstawowe dane i
    numer akt w usa. Dokumenty, ktore mamy to podstawowe douementy
    swiadczace o zawarciu malzenstwa w Stanach.

    Czy ktokolwiek orientuje sie jakie dokumenty "rzeczywiscie" musimy
    przedstawic? Czy jest jakas lista tych dokumentow, albo wzor jak
    powinny wygladac? Cokolwiek co pozwoli przekonac Pania w urzedzie.

    Z gory wielkie dzieki
    pozdrawiam
    E.

  • 2. Data: 2007-01-14 12:13:03
    Temat: Re: slub zawarty za granica, jakie dokumenty?
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-01-13 04:04, j...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > ( http://www.state.gov/m/a/auth/c1267.htm ) wiecej dokumentow nie
    > jestesmy w stanie zgromadzic, szefowa Urzedu powiedziala,

    Złóż wymagane dokumenty pocztą (względnie via biuro
    podawcze/kancelarię). Dostaniesz pocztą pisemną informację co należy
    dostarczyć.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 3. Data: 2007-01-14 12:23:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > adresu i nie ma imion rodzicow, powyzsze dane podawalismy, ale byly one
    > potrzbne tylko do wydania marriage license

    Pomysł na szybko: a gdyby dołączyć odpis marriage license?

    > Czy ktokolwiek orientuje sie jakie dokumenty "rzeczywiscie" musimy
    > przedstawic? Czy jest jakas lista tych dokumentow, albo wzor jak
    > powinny wygladac?

    Szukałbym w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

    Swoją drogą nigdy nie zrozumiałem idei marriage license. IMO żądanie od
    pełnoletnich osób wystąpienia o urzędowe pozwolenie na ślub (niezależnie
    od tego, jak trudne jest jego zdobycie) jest z gruntu niezgodne z prawem
    do założenia rodziny. No, ale to z Europejskiej Konwencji Praw
    Człowieka, a ta w Nevadzie nie obowiązuje.