  • 1. Data: 2003-01-16 21:07:09
    Temat: slub za granica i WKU
    Od: dziobas <USUŃ@ANTYSPAM.PL>

    Witam!
    Zamiezam sie ozenic z klijentka, ktora ma obywatelstwo niemieckie. Jezeli
    sie ozenie i wyjade to co na to WKU ( odwrotnie: wyjezdzam do niemiec i tam
    sie zenie)? Odwala sie ode mnie? Jak to najlepiej rozwiazac?

    Pozdrawiam Lech

  • 2. Data: 2003-01-16 21:31:19
    Temat: Re: slub za granica i WKU
    Od: "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl>

    dziobas wrote:

> [...]
    > Jezeli sie ozenie i wyjade to co na to WKU ( odwrotnie: wyjezdzam do
    > niemiec i tam sie zenie)? Odwala sie ode mnie? Jak to najlepiej

    to zalezy jakie bedziesz mial obywatelstwo

    --
    H[z]

  • 3. Data: 2003-01-16 21:36:16
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    dziobas wrote:
    > Zamiezam sie ozenic z klijentka, ktora ma obywatelstwo niemieckie. Jezeli
    > sie ozenie i wyjade to co na to WKU ( odwrotnie: wyjezdzam do niemiec i tam
    > sie zenie)? Odwala sie ode mnie? Jak to najlepiej rozwiazac?

    Obywatele polscy na stale mieszkający za granicą NIE są powoływani do
    zasadniczej służby wojskowej.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 4. Data: 2003-01-17 13:28:26
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    Jezeli

    > Obywatele polscy na stale mieszkający za granicą NIE są powoływani do
    > zasadniczej służby wojskowej.
    ale obywatele polscy uciekający przed wojskiem za granicę MOGĄ MIEĆ
    problemy.
    Niezależnie od narodowości wybranki, nic mi nie wiadomo o tym, żeby
    małżeństwo mogło chronić przed wojskiem ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-01-17 22:25:57
    Od: "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Niezależnie od narodowości wybranki, nic mi nie wiadomo o tym, żeby
    > małżeństwo mogło chronić przed wojskiem ;)

    to ja poinformuje :), moze przyjac jej obywatelstwo i juz nie podlega
    poborowi

    --
    H[z]

  • 6. Data: 2003-01-18 00:21:56
    Od: dziobas <USUŃ@ANTYSPAM.PL>

    Elita.pl napisał:

    > Obywatele polscy na stale mieszkający za granicą NIE są powoływani do
    > zasadniczej służby wojskowej.

    Dzieki Arek!
    Jestes tego pewny?

  • 7. Data: 2003-01-18 00:21:59
    Od: dziobas <USUŃ@ANTYSPAM.PL>

    > ale obywatele polscy uciekający przed wojskiem za granicę MOGĄ MIEĆ
    > problemy.

    Jaka jest roznica miedzy ucieczka a wyjazdem? Wyjazd zeby sie ozenic jest
    traktowany jak ucieczka? Za bardzo nie rozumiem. Wyjasnij prosze. Bede mial
    spokuj czy nie?

    > Niezależnie od narodowości wybranki, nic mi nie wiadomo o tym, żeby
    > małżeństwo mogło chronić przed wojskiem ;)
    W sumie kiedys cos tam bylo jak mialo sie ziemie tzn gospodarstwo to
    przenosili do rezerwy, bodajze.

    Pozdrawiam Lech

  • 8. Data: 2003-01-18 00:50:44
    Od: "Homomorfizm[z]" <m...@f...pl>

    dziobas wrote:

    > W sumie kiedys cos tam bylo jak mialo sie ziemie tzn gospodarstwo to
    > przenosili do rezerwy, bodajze.

    przepis upadl, zbyt duzo rolnikow sie porobilo, teraz na topie sa
    przenoszenia do rezerwy z powodu slabych finansow wojska (idzie o czeste
    rozporzadzenia ministra obrony narodowej w sprawie przeniesienia czesci
    poborowych do rezerwy)

    --
    H[z]

  • 9. Data: 2003-01-18 04:06:37
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    dziobas napisal:
    >elita.pl> Obywatele polscy na stale mieszkający za granicą NIE są
    powoływani do

    > Dzieki Arek!
    > Jestes tego pewny?

    Ja nie Arek, ale:

    Ustawa o powszechnym obowiązku obrony RP:
    Art. 44. 1. Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych uznanych
    za zdolnych do tej służby:

    1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą,

    Pozdrawiam

    Krzysztof