  • 1. Data: 2003-02-12 11:31:55
    Temat: skup uzywanych tel. komurkowych i kradziez??
    Od: "kosmita" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow
    Bedac osoba ktora skupuje telefony, w jaki sposob zabezpieczyc sie przed
    kupnem kradzionego tel.?? Od razu powiem ze napisanie oswiadczenia przez
    osobe ktora ten tel sprzedaje nie na wiele sie zdaje bo jak przyjdzie
    policja to i tak do akt wpisze podejrzenie o paserstwo, jednoczesnie na
    zapytanie czy dany tel byl kradziony odpowiada ze takich danych nie
    udostepnia?? Czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy tel ktory przynosza mi
    do skupu jest kradziony (wiem ze operatozy maja taka liste, ale nie wiem czy
    osobom postronnym ja udostepniaja)...
    Pozdrawiam Kosmit

    Ps. Jak na razie wymyslilem tylko rzadanie dowodu zakup tego tel do wgladu

  • 2. Data: 2003-02-12 16:40:02
    Temat: Re: skup uzywanych tel. komurkowych i kradziez??
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > Pozdrawiam Kosmit
    >
    > Ps. Jak na razie wymyslilem tylko rzadanie dowodu zakup tego tel do wgladu

    Takiego sposobu nie masz. Jedyne co mozesz wziasc to oswiadczenie od
    sprzedajacego. Musisz miec oczy szeroko otwarte ;) i brac tylko telefony z
    pudelkami, instrukcjami, ladowarkami, czyli cale komplety w pudelku. Jesli
    ktos ci przyniesie telefon luzem i z nieorginalna ladowarka to chyba jasna
    sytuacja ? Czasami sie zdarza, ze zlodziej nie skasuje zawartosci pamieci
    aparatu, wiec mozesz sprawdzic, co w niej siedzi i np. zadzwonic do jakiejs
    osoby z ksiazki telefonicznej aby potwierdzila znajomosc z sprzedajacym.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/