  • 11. Data: 2002-01-14 07:24:32
    Temat: Re: skradziona karta kredytowa
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a1u0n4$d8f$1@news.tpi.pl>, p...@g...pl says...
> [...]
    > I pozam do sądu wszystkie banki jak bede musiał.
    > Zrobie tak
    > Dzis biore liste punktów gdzie byly robione operacje
    > Jade tam i majac 2 karte kupie cos malej wartosci, ale najpierw oczekam i
    > popatrze ktory sprzedawca nie sprawdza podpisu (mysle ze nie bedzie trodno
    > znalezc!) na paragonie z terminala napisze "kradziona karta", albo "gall
    > anonim" mając powiedzmy 3 takie operacje podam bank do sadu o powiedzmy
    > nienalezyte wykonanie umowy w wyniku czego ponioslem strate w wysokości
    > ........ itp. Jak mnie nie zwina to napisze jak poszlo hihihi.

    Pozwany to moze byc sklep przez centrum autoryzacyjne z ktorym ma umowe
    a nie bank przez ciebie. A jak cie zwina i postawia zarzut usilowania z
    286kk to wtedy moze zmadrzejesz.

    Pora dorosnac.

    Leszek

  • 12. Data: 2002-01-14 07:28:25
    Od: Marian Guc <m...@p...wp.pl>

    "ramzes.net" wrote:

    > A tak BTW jakie banki ponosza odpowiedzialnosc wsteczna za transakcje
    > wykonane skradzionymi kartami ? slyszalem ze sa takie.

    Z tego co mi napisali to PKO SA odpowiada do 1 godziny przed dokonaniem
    zastrzeżenia.
    I chociaż nie przepadam za tym bankiem, to akurat to mi się podoba..

    --
    Z pozdrowieniami

    Marian Guc GG:812853

  • 13. Data: 2002-01-14 08:55:25
    Od: "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <l...@o...pl-nospam> napisał w wiadomości

    > A jak cie zwina i postawia zarzut usilowania z 286kk to wtedy moze
    zmadrzejesz.

    A za co? Za transakcje wlasna karta?

    Pzdr,

    M.

  • 14. Data: 2002-01-14 22:43:33
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

    > Z tego co mi napisali to PKO SA odpowiada do 1 godziny przed dokonaniem
    > zastrzeżenia.
    > I chociaż nie przepadam za tym bankiem, to akurat to mi się podoba..

    Ja jednak widzialem taki bank, ktorty w reklamie swojej pisal, ze odpowiada
    za transakcje skradziona karta do 24 godzin wstecz - wiec nie jest zle. To
    chyba byl WBK... ale nie wiem juz sam :(

    Marcin

  • 15. Data: 2002-01-14 22:46:06
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

    > A za co? Za transakcje wlasna karta?

    Za probe wyludzenia.

    Ale ja tam Cie nie odciagam od zamiaru :) - chetnie dowiem sie co z tego
    wyszlo :)

    Marcin

  • 16. Data: 2002-01-15 17:40:30
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

    > możliwe.
    >
    > Dodam jeszcze że banki mają zwyczaj się bronić wtedy punktem regulaminu
    > przerzucającym całe ryzyko na klienta w przypadku utracenia karty - taki
    > zapis może być uznany jako niewiążący na podstawie art. 381(1) i 385(3) pkt
    > 3 k.c. (jako że wyłącza odp. banku za nienależyte wykonanie zobowiązania - a
    > takim jest obciążenie rachunku bez sprawdzenia wzoru podpisu).

    A podpowiesz jeszcze koledze, jak sprawdzić podpis, kiedy kartę ma (albo już nie,
    bo zniszczył) złodziej i jak kolega ma udowodnić bankowi, że podpis na karcie i na
    dowodzie transakcji _w_chwili_składania_podpisu_ różniły się, bez okazania bankowi
    tej karty?
    Jedyną nadzieją jest sytuacja, w którj złodziej nie zmienił podpisu właściciela,
    ale bardzo nieudolnie, w sposób łatwy do wychwycenia nawet przy braku dpowiedniej
    wiedzy fachowej, podrobił podpis. Poza oczywiście odnalezieniem karty.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 17. Data: 2002-01-16 12:18:19
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

[...]

    Ależ oczywiście - banki mają wzory podpisów swoich klientów - w procesie
    wystarczy złożyć wniosek dowodowy o dostarczenie takiego.

    Marcin.

  • 18. Data: 2002-01-16 13:05:02
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

> [...]
    podpis
    > na karcie i na dowodzie transakcji _w_chwili_składania_podpisu_ różniły

    Wystarczy ze bank porowna kilka ostatnich podpisow, skladanych podczas
    platnosci przez prawdziwego wlasciciela z podpisem zlozonym przez zlodzieja.
    Mysle ze to nie problem dla banku aby to sprawdzic.

    > Ależ oczywiście - banki mają wzory podpisów swoich klientów - w procesie
    > wystarczy złożyć wniosek dowodowy o dostarczenie takiego.

    To tez .

    Marcin

  • 19. Data: 2002-01-16 13:05:07
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > wychodzi na to, ze poslugiwanie sie kartami kredytowymi jest bardziej
    > niebezpieczne niz kartami platniczymi ( sa wyjatki ). mam na mysli
    > zabezpieczenie kart maestro, ktorymi juz chyba nie da sie zaplacic
    wykonujac
    > podpis, bo transakcje tymi kartami musza byc potwierdzane pinem podczas
    > zakupow.

    W Zielonej Gorze sporo jest sklepow gdzie nie potrzeba podawac pinu placac
    karta Maestro i wystarcza tylko podpis .. oczywiscie zadna pani Jadzie nie
    porownuje podpisu na paagonie z podpisem na karcie ..

    AJA

  • 20. Data: 2002-01-16 14:35:50
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > Są karty ze zdjęciem i bez podpisu (chyba CITIBANKu), czy twoja była taka ?

    Transakcja autoryzowana zdjęciem??? :-)))
    Karta Citibanku ma podpis i to zeskanowany i nadrukowany na plastiku obok
    zdjęcia.

    pozdrawiam
    thewind