  • 1. Data: 2004-03-10 12:03:34
    Temat: skazanie 2x z tego samego artykulu
    Od: "Marek" <m...@p...fm>

    Obilo mi sie o uszy, ze u nas nie jest mozliwe skazanie kogos dwa razy z
    tego samego artykulu. Czy to jest prawda? Bylbym wdzieczny za odpowiedz.

    Marek

  • 2. Data: 2004-03-10 14:01:40
    Temat: Re: skazanie 2x z tego samego artykulu
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Obilo mi sie o uszy, ze u nas nie jest mozliwe skazanie kogos dwa razy z
    > tego samego artykulu. Czy to jest prawda? Bylbym wdzieczny za odpowiedz.

    Znaczy sie , ze jak raz kogos zabije i zostane skazany
    z art 148 § 1 k,k to moge potem jeszcze raz kogos
    zabic, bo nie jest mozliwe ponowne skazanie mnie z art 148 § 1 kk ?:))
    Postaraj sie zadac logicznie brzmiace pytanie :)
    Pozdr

  • 3. Data: 2004-03-10 14:37:20
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Obilo mi sie o uszy, ze u nas nie jest mozliwe skazanie kogos dwa razy z
    > tego samego artykulu. Czy to jest prawda? Bylbym wdzieczny za odpowiedz.

    nie jest mozliwe skazanie 2x za ten sam czyn a nie z tego samego artykulu

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2004-03-10 15:46:02
    Temat: Odp: skazanie 2x z tego samego artykulu
    Od: "Marek" <m...@p...fm>

    > nie jest mozliwe skazanie 2x za ten sam czyn a nie z tego samego artykulu

    Aha. Dzieki za odpowiedz. Ale znalazlem jeszcze cos takiego:
    Art. 17. § 1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    7) postępowanie karne co do tego samego czynu tej samej osoby zostało
    prawomocnie zakończone albo wcześniej wszczęte toczy się.

    W skrocie chodzi o to, ze mialem sprawe z art 116 o rozprowadzanie
    pirackiego oprogramowania. Sprawa zakonczyla sie prawomocnym wyrokiem, ale
    prokurator najwyrazniej postawil sobie za cel udupienie mnie i twierdzi, ze
    pare elementow zostalo wylaczone do odrebnego postepowania. A ze czlowiek
    jest malo komunikatynywny, wiec nie udalo mi sie dowiedziec o co mu chodzi.
    Chcialbym sie wiec zapytac, czy w odrebnym postenowaniu moge miec sprawe za
    to samo, skoro juz raz zapadl wyrok.
    Bylbym wdzieczny za odpowiedz, bo w tej kwestii jestem niestety laikiem.

    Marek

  • 5. Data: 2004-03-10 18:57:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    za
    > to samo, skoro juz raz zapadl wyrok.
    > Bylbym wdzieczny za odpowiedz, bo w tej kwestii jestem niestety laikiem.

    Wyjaśnie na przykłądzie. Sprzedałeś 100 pirackich płyt. Prokurator ustalił
    pokrzywdzonych do 90, a w wypadku 10 nie mógł. No to wyłączył te 10 do
    osobnego postępowania i wniusł akt oskarżenia na pozostałe 90, za co
    zostałęś skazany. Teraz znalazł pozostałych pokrzywdzonych i wnosi w
    części pozostałej.

  • 6. Data: 2004-03-11 15:49:47
    Od: "Marek" <m...@p...fm>

> [...]
    > osobnego postępowania i wniusł akt oskarżenia na pozostałe 90, za co
    > zostałęś skazany. Teraz znalazł pozostałych pokrzywdzonych i wnosi w

    No dobra, to rozumiem. Ale w tym wypadku jakies znaczenie moze miec Art 17
    KPK
    "Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    - postępowanie karne co do tego samego czynu tej samej osoby zostało
    prawomocnie zakończone albo wcześniej wszczęte toczy się"

    Bo wedlug mnie oznaczaloby to, ze skoro jedna sprawa zakonczyla sie
    wyrokiem, to kolejne dotyczace tego samego czynu powinny byc umorzone,
    prawda? Nie wiem tylko czy dobrze rozumuje i bylbym wdzieczny, jesli moglbys
    to wyjasnic.

    Marek

  • 7. Data: 2004-03-11 19:26:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > - postępowanie karne co do tego samego czynu tej samej osoby zostało
    > prawomocnie zakończone albo wcześniej wszczęte toczy się"

    Nie. Nie, bo postepowanie toczyło się wobec tych 90 płyt, a teraz toczy
    wobec pozostałych 10. Nielegalne skopiowanie każdej z nich jest osobnym
    czynem.