  • 1. Data: 2009-03-16 16:48:34
    Temat: skarga w Inspekcji Handlowej a ochrona danych osobowych
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    Witam
    Zwróciłam się do Inspekcji Handlowej z prośbą o interwencję w jednym z
    hipermarketów (nieuzasadniona odmowa sprzedaży - stała praktyka, a nie
    jednorazowe zdarzenie)
    Inspekcja zwróciła się na piśmie do hipermarketu:
    "(...)W przypadku Państwa sklepu, który reklamowany jest jako "całodobowy"
    sytuacja taka stanowi nieuzasadnioną odmowę sprzedaży i może być traktowana
    jako wykroczenie z art. 135 Kw. Biorąc powyższe pod uwagę tut. Inspektor
    wnosi o podjęcie działań mających na celu wyeliminowanie opisanej
    nieprawidłowości. O sposobie realizacji wniosku proszę powiadomić tut.
    Inspektora oraz Panią XY na piśmie."

    W początkowej treści pisma skierowanego przez Inspekcję do sklepu podane są
    moje pełne dane osobowe.

    Mam w związku z tym pytanie, czy to normalne, że instytucja, w której
    składam skargę udostępnia moje dane dalej?
    Teoretycznie jest mi bez różnicy, bo hipermarket duży, pewnie nikt palcami
    mnie wytykać nie będzie, a jednak czuję się nieswojo.
    Czy gdybym w piśmie kierowanym do Inspekcji Handlowej zastrzegła, że nie
    życzę sobie ujawniania moich danych to cokolwiek by zmieniło?
    Czy są jakieś przepisy, które jednoznacznie regulują tego typu sytuacje?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam
    raB

  • 2. Data: 2009-03-16 21:32:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rabar-bar" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam w związku z tym pytanie, czy to normalne, że instytucja, w której
    > składam skargę udostępnia moje dane dalej?

    W końcu jesteś stroną postępowania. Istnieją w tej materii wyjątki.
    Przykładowo Policja ma w ustawie zapis chroniący dane osoby, która w sposób
    niejawny udzieliła informacji (ujawnienie wiąże się ze zgodą MSWiA i tylko
    na potrzeby określone w ustawie). Jest takich wyjątków więcej, ale akurat
    nie dotyczą Inspekcji Handlowej.