    From: "sprzedawca" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: serwis aukcyjny stanowi prawo
    Date: Wed, 2 Apr 2014 10:54:33 +0200

    Jest sobie pewien popularny internetowy serwis aukcyjny, który to sam sobie
    stanowi prawo, sam je egzekwuje, sam decyduje wobec kogo ma je stosować a
    komu ma pozwalać na wszystko.
    Kupiłem sobie na tym serwisie pewien towar, który po otrzymaniu okazał się
    niezgodny z opisem aukcji, czyli niezgodny z umową, więc go odesłałem i
    otrzymałem zwrot pieniędzy. Następnie zauważyłem że takich oszustów
    sprzedających ten sam towar jest na serwisie masa a mój oszust dalej
    sprzedaje ten sam towar i oszukuje klientów, więc postanowiłem coś z tym
    zrobić żeby uchronić innych przed oszustami. Zgłosiłem sprawę serwisowi
    aukcyjnemu powołując się na ich regulamin że pewni sprzedawcy oszukują
    wprowadzając w błąd i zgodnie z regulaminem ich aukcje powinny być usunięte.
    Wielkie było moje zdziwienie gdy okazało się że nie ma żadnej reakcji ze
    strony serwisu, nawet odpowiedzi, a oszuści dalej oszukują ludzi a ich
    aukcje tego towaru ciągle widnieją na serwisie aukcyjnym i wszystko za zgodą
    i wiedzą serwisu. Gdy próbowałem się dowiedzieć o co chodzi, dowiedziałem
    się że to serwis sam decyduje co zrobi a mi żadnych informacji nie udzieli
    bo nie jestem stroną:)Żeby było śmiesznie to przypominałem sobie dawną
    sytuację kiedy to ten sam serwis usunął mi moją aukcję powołując się na
    regulamin i twierdząc że wprowadzam klientów w błąd. Pracownik serwisu
    stwierdził że towar który sprzedaję to nie jest ten towar a zgodnie z
    regulaminem ma prawo usunąć każdą moją aukcję bez wyjaśnień i podawania
    przyczyny. Nie wiem jak ten pracownik nie widząc na oczy towaru, ani nie
    mając żadnej skargi od oszukanego klienta to stwierdził, ale aukcję usunął,
    na szczęście towar sprzedałem licytującemu klientowi bo się ze mną
    skontaktował.

    Na moim przykładzie widać że serwis nie reaguje na zgłaszanie oszustw,
    oszustom nie usuwa aukcji, nie likwiduje ich kont, pozwala na łamanie
    regulaminu, na dodatek skutecznie ich kryje, natomiast uczciwym sprzedawcom
    potrafi bez przyczyny usuwać aukcje, oraz twardo egzekwować regulamin, nawet
    gdy go nie łamią. Co o tym myślicie, co powinno się z tym zrobić i co z tym
    można zrobić?