  • 11. Data: 2016-07-06 09:55:55
    Temat: Re: "ściągnięcie" pracownika z urlopu
    Od: Appletree <a...@g...pl>

    5...@n...neostrada.pl

    > Z czego ma to wynikać? Na tym on polega, że pracownik może go
    > zażądać, a pracodwaca zobowiązany jest go udzielić.
    >
    > Art. 167^2. Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    > terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku
    > kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w
    > dniu rozpoczęcia urlopu.
    >
    > Widzisz ww. art jakieś miejsce na kaprysy pracodawcy?

    Kiedyś mialam sytuację że odmówiono mi urlopu na żadanie przy czym - to
    byl blad- zglosilam chec wziecia tegoz urlopu ( na zadanie) 2 dni
    wczesniej. wg pracodawcy jesli dezorganizuje sie prace w firmie to
    pracodawca moze urlopu na zadanie odmowic - i wtedy tak sie stalo.

    na razie dalej nic nie wiadomo :( licze, ze jednak ten 25.07 bedzie wolny

    dzieki za odpowiedzi :)

    --
    Appletree

    Nie wiadomo, dlaczego wszyscy mówią do kotów ,,ty",
    choć jako żywo żaden kot nigdy z nikim nie pił bruderszaftu.

  • 12. Data: 2016-07-06 11:31:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Appletree* napisał(-a):

> [...]
    > pracodawca moze urlopu na zadanie odmowic - i wtedy tak sie stalo.
    >
    > na razie dalej nic nie wiadomo :( licze, ze jednak ten 25.07 bedzie

    W poprzedniej wersji KP był zapis mniej więcej, że żądanie urlopu
    pracownik musiał złożyć najpóźniej w dniu rozpoczęcia tego urlopu,
    jeszcze przed rozpoczęciem pracy (w domyśle chyba tak, jakby ta praca
    miała się zaczynać). Teraz wystarczy zgłosić żądanie w dniu rozpoczęcia
    urlopu. Ja to rozumiem tak, że jak zgłoszę żądanie np. tuż przed
    planowym fajrantem, to spełniam wymóg.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 13. Data: 2016-07-06 12:16:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 09:55, Appletree pisze:
> [...]
    > pracodawca moze urlopu na zadanie odmowic - i wtedy tak sie stalo.
    >
    > na razie dalej nic nie wiadomo :( licze, ze jednak ten 25.07 bedzie wolny

    Przygotować takie koszty, by pracodawcy nie opłacało się wzywac nas z
    urlopu (art 167 §2) To chyba najskuteczniejsza obrona :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 14. Data: 2016-07-06 12:34:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, Big Jack <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > dniu rozpoczęcia urlopu.
    >
    > Widzisz ww. art jakieś miejsce na kaprysy pracodawcy?

    http://biznes.pl/kraj/urlop-na-zadanie-czy-pracodawc
    a-moze-odmowic-pracownikowi/fqf2p

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2016-07-06 12:35:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    [...]

> [...]
    > miała się zaczynać). Teraz wystarczy zgłosić żądanie w dniu rozpoczęcia
    > urlopu. Ja to rozumiem tak, że jak zgłoszę żądanie np. tuż przed

    Ale pracodawca się musi zgodzić, to nie jest czynność jednostronna.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 16. Data: 2016-07-06 13:06:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 12:34, Wojciech Bancer pisze:
    > http://biznes.pl/kraj/urlop-na-zadanie-czy-pracodawc
    a-moze-odmowic-pracownikowi/fqf2p

    " to nadal dziki kraj. Ktoś uprawniony (podobno wybrany przez naród)
    uchwala ustawę, wpisuje nam, pracownikom, jakieś prawa, po czym znajduje
    się zaraz grupa umocowanych "prawników", którzy to prawo zaczynaja sobie
    interpretować wg własnego uznania i oczywiście na swoją korzyść. Na
    dodatek dodają do tekstu ustawy tą swoją "interpretację" w słowach, tak
    ogólnikowych, że naprawdę wszystko można pod to podciągnąć. W tym
    konkretnym przypadku pracodawca, jak tylko będzie chciał, zawsze
    udowodni, że zaszły "szczególne" okoliczności, które spowodowały, że
    pracownik urlopu na żądanie nie otrzymał, bo firma poniosłaby
    niepowetowane straty.
    "

  • 17. Data: 2016-07-06 13:24:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, z <...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > udowodni, że zaszły "szczególne" okoliczności, które spowodowały, że
    > pracownik urlopu na żądanie nie otrzymał, bo firma poniosłaby

    No komentarz oszołoma bez podstawowej wiedzy o biznesie.
    W sumie norma.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2016-07-06 13:30:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 13:24, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2016-07-06, z <...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    a-moze-odmowic-pracownikowi/fqf2p

    > No komentarz oszołoma bez podstawowej wiedzy o biznesie.
    > W sumie norma.

    Ale ma rację. Jak przepis jest nieżyciowy i niebiznesowy, to trzeba
    zmienić przepis, a nie interpretować go wbrew jego brzmieniu.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-07-06 13:42:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale ma rację. Jak przepis jest nieżyciowy i niebiznesowy, to trzeba
    > zmienić przepis, a nie interpretować go wbrew jego brzmieniu.

    Do zmiany przepisu potrzebna byłaby wola polityczna.

    Co do przepisu może i racja - należałoby go zmienić,
    ale forma komentarza i wydźwięk, i "dziki kraj", to tak
    średnio pasuje do merytoryki, a bardziej do oszołomstwa.
    Nie-dzikie kraje w UE jakoś radzą sobie bez urlopu na
    żądanie (taka Wielka Brytania np).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 20. Data: 2016-07-06 13:50:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 13:42, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > średnio pasuje do merytoryki, a bardziej do oszołomstwa.
    > Nie-dzikie kraje w UE jakoś radzą sobie bez urlopu na

    Piszesz nie na temat (co ma Wielka Brytania do tego, że w Polsce
    interpretuje się ustawę wbrew jej brzmieniu?).

    A dzikość wynika z tego, że w ogóle nie można być pewnym zapisów
    ustawowych. I to nie jest odosobniony przypadek.

    Na przykład: w jakim terminie można się domagać kosztów zabezpieczenia
    poniesionych powstałych po sprawie sądowej?

    art. 745
    § 1. O kosztach postępowania zabezpieczającego sąd rozstrzyga w
    orzeczeniu kończącym postępowanie w sprawie, a o kosztach postępowania
    zabezpieczającego później powstałych rozstrzyga na wniosek strony sąd,
    który udzielił zabezpieczenia.

    § 2. Jeżeli postanowienie, w którym udzielono zabezpieczenia, zostało
    wydane przed wszczęciem postępowania w sprawie, a uprawniony nie
    zachował wyznaczonego mu terminu do jej wszczęcia, obowiązany może w
    terminie dwóch tygodni od upływu tego terminu złożyć wniosek o
    przyznanie mu kosztów. W tym terminie wniosek taki może zgłosić
    uprawniony, jeżeli nie wytoczył sprawy dlatego, że obowiązany zaspokoił
    jego roszczenie.

    Odpowiedź (za orzecznictwem) - w ciągu 14 dni, mimo że te 14 dni z
    przepisu dotyczy zupełnie innej sytuacji (zamiast zastosować ogólne
    terminy przedawnienia, zastosowano wicie-rozumicie termin zawity
    wynikający z innego przepisu i innego stanu faktycznego).

    --
    Liwiusz