  • 1. Data: 2016-06-30 08:56:55
    Temat: Prawo TK (PO) : Dobro nieletniego ważniejsze od dobra pokrzywdzonego [apelacja]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    https://news.google.com/news/story?ncl=depUunlZ3_4H9
    fMaknv6rkdRfh5xM&ned=pl_pl&

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tk-brak-apelacji-w-sp
    rawach-nieletnich-zgodny-z-konstytucja/217sn6

    --
    A. Filip
    Wśród ślepców jednooki jest królem. (Przysłowie angielskie)

  • 2. Data: 2016-06-30 09:01:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/30/2016 03:56 PM, A. Filip wrote:
    > https://news.google.com/news/story?ncl=depUunlZ3_4H9
    fMaknv6rkdRfh5xM&ned=pl_pl&

    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tk-brak-apelacji-w-sp
    rawach-nieletnich-zgodny-z-konstytucja/217sn6

    TK dodał, że w postępowaniu w sprawach nieletnich interesy
    pokrzywdzonego reprezentuje prokurator jako rzecznik interesu
    publicznego. Jest on uprawniony m.in. do wnoszenia środków
    odwoławczych, również w interesie pokrzywdzonego.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-06-30 09:06:02
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> pisze:
> [...]
    > publicznego. Jest on uprawniony m.in. do wnoszenia środków
    > odwoławczych, również w interesie pokrzywdzonego.

    I ty do [...] myślisz że pokrzywdzony zawsze uzna że prokurator
    "wystarczająco" reprezentuje *jego* interes prawny? Ja w ciemno
    zakładam że nie jest tak w _znaczącej_ ilości/mniejszości przypadków.

    --
    A. Filip
    Czemu ci straszno? Przecież nawet umierać lepiej, niż gnić za życia.

  • 4. Data: 2016-06-30 10:06:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/30/2016 04:06 PM, A. Filip wrote:

> [...]
    > "wystarczająco" reprezentuje *jego* interes prawny? Ja w ciemno
    > zakładam że nie jest tak w _znaczącej_ ilości/mniejszości przypadków.

    Dalej jeszcze jest:

    Pokrzywdzony czynem karalnym nieletniego lub zachowaniem
    nieletniego świadczącym o jego demoralizacji może również
    realizować swoje uprawnienia w postępowaniu cywilnym -
    podkreślono.

    No ale wtedy trzeba by przeczytać trochę więcej niż sam tytuł :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com